3 سنت افزایش قیمت جهانی نفت


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820021

قیمت نفت خام برنت دریای شمال امروز با 3 سنت افزایش به 106 دلار و 67 سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، در حالی که ایالات متحده و متحدانش برای دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه آماده می‌شوند، زیرا دلار قوی‌تر باعث تضعیف قیمت نفت خام می‌شود، قیمت نفت در روز چهارشنبه کمی نوسان کرد.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال امروز با 3 سنت افزایش به 106 دلار و 67 سنت در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه می با 20 سنت یا 0.20 درصد کاهش به 101.76 دلار رسید. قیمت نفت برنت و نفت آمریکا روز سه شنبه به ترتیب 0.8 و 1.3 درصد کاهش یافت.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر تحقیقات موسسه نیسان گفت: تقویت دلار، افزایش ذخایر نفت خام در ایالات متحده و نگرانی در مورد کاهش تقاضا در چین به دلیل ادامه قرنطینه در شانگهای، فشار نزولی بر قیمت ها وارد کرده است. اما در کنار اتهامات جنایات جنگی در شهر بوچا اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در حال آماده شدن برای دور جدیدی از تحریم ها علیه روسیه هستند که می تواند چشم انداز عرضه نفت این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

کیکوکاوا افزود: با توجه به نگرانی ها در مورد تقاضا و احتمال درگیری بزرگ در خاورمیانه در ماه رمضان، قیمت نفت احتمالاً در حدود 100 دلار باقی می ماند، اما احتمالاً تنش ها پس از ماه رمضان دوباره افزایش می یابد. «فصل سفرهای تابستانی است. در ایالات متحده آغاز خواهد شد.

روز سه شنبه پس از آنکه مقامات فدرال رزرو خواستار سیاست پولی سخت گیرانه تر از فدرال رزرو آمریکا شدند، دلار به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسید. تقویت دلار، نفت را برای خریدارانی که از ارزهای دیگری غیر از دلار استفاده می کنند، گران می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید