3 شهر کرمان میزبان شهدای گمنام در ایام فاطمیه هستند / شناسایی هویت شهید کرمان مدفون در شهرکرد

ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783828

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان:

محمود مهدوی فرد گفت: سه شهرستان استان در ایام فاطمیه میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; محمود مهدوی فرد صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه امسال در ایام فاطمیه میزبان شهدای گمنام در استان کرمان خواهیم بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ایام فاطمیه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی است. تلاش می کنیم برنامه های مربوط به شهدای گمنام در ایام فاطمیه اول را اجرا کنیم.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه سه شهرستان استان میزبان شهدای گمنام خواهند بود، گفت: شانزده محل تدفین شهدا در استان در نظر گرفته ایم که تهران با هشت مکان تدفین موافقت کرده است. و تایید نهایی این مکان ها تا پایان هفته انجام می شود.

وی ادامه داد: تعداد شهدای گمنام ایام فاطمیه مشخص نشده است. اما احتمالاً در هر مکان یک شهید گمنام خواهیم داشت که شامل هشت شهید گمنام می شود که آمار نهایی آنها پس از نهایی شدن از سوی ستاد تهران اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: از سال 80 نحوه شناسایی، تدفین و تدفین شهدای گمنام ساماندهی شد و بر همین اساس هماهنگی های مختلفی بین دستگاه های مختلف صورت گرفت. پیکر مطهر شهید که به ستاد معراج تهران منتقل می شود، بخشی از پیکر مطهر شهید قابل آزمایش DNA در بانک اطلاعاتی نگهداری می شود و از سوی دیگر خانواده شهید به ویژه والدین شهید از نظر تصادف مورد آزمایش قرار می گیرند.

مهدوی فرد گفت: در ستاد معراج شهدای تهران روند شناسایی بهبود یافته و هم اکنون پیکر 30 شهید در کشور شناسایی شده که از این تعداد سه شهید مربوط به استان کرمان، دو شهید مربوط به استان اصفهان و یک شهید متعلق به استان است. استان خوزستان.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه پیکر یک شهید اهل استان کرمان که به عنوان شهید گمنام در شهرکرد تشییع شده است، گفت: این شهید مدفون در اردل شهید در جریان است.

وی گفت: سه شهید گمنام شناسایی شده در استان کرمان در شهرستان های رفسنجان، رودبار جنوبی و رابر تشییع هستند، شهید مهدی تحویلیان فرزند گلمرضا در سال 1342 در سپاه اصفهان به دنیا آمد و در سال 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این شهید 25 ساله بود. هنگام شهادت، پیکرش در سال 1387 در دانشگاه ولی عصر رفسنجان به خاک سپرده شد.

این مسئول افزود: دومین شهید اهل شهرستان کاشان در استان اصفهان شهید محمد بدیعی فرزند حبیب الله و متولد سال 1350 نام دارد که در هنگام شهادت 17 سال سن داشت و در سال 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. ; پیکر این شهید در سال 1395 در قطعه زهلوت رودبار جنوبی به خاک سپرده شد.

مهدوی فرد خاطرنشان کرد: شهید عبدالکریم عبدالزاده فرزند گلم علی متولد سال 1343 بود که پیکر این شهید در سال 1395 در هنسا رابر تشییع شد. این شهید در سال 136 در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید