3 طرح بهداشتی در خراسان شمالی دارای خط اعتباری ملی

سید محمد پاکمهر وی عصر یکشنبه در نشست خبری گفت: توجه به مشکلات اصلی کشور و مشکلات استان می تواند همزمان رشد و توسعه منطقه را افزایش دهد.

نماینده مردم بجنورد ، مرد و سملقان، اسرار و جرگلانگرمه و جاجرم با اشاره به کمبودها و ضعف های فراوان استان در زیرساخت ها ، گفتند: برنامه های متعددی برای رفع این مسائل داریم که بسیاری از آنها در یک سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات آب خراسان شمالی افزود: از 800 روستای استان ، حدود 300 روستا در آستانه تنش آبی هستند که یک درد است.

پاکمهر وی گفت: 11 دشت در خراسان شمالی ممنوع است که 8 مورد از آنها وخیم است ، بنابراین باید با کنترل آبهای سطحی ، حمل و نقل آب در عمان و استفاده از فاضلاب به این مسائل بپردازیم.

این نماینده مجلس گفت: عقب ماندگی استان تنها در بحث تامین آب نیست ، بلکه مشکلات زیادی بر زمین افتاده و به این نتیجه نرسیده است که راه آهن ، کارخانه سیمان و فاز دوم پتروشیمی ها بخش کوچکی هستند. از آنها “.

وی افزود: سه شهر خراسان شمالی به جاده بین شهری استاندارد دسترسی ندارند و همین راه روستایی در گذشته اصلاح شده است که به دلیل افزایش تردد به احتمال زیاد آسیب می بیند.

پاکمهر وی خاطرنشان کرد: استاندار آینده خراسان شمالی باید مشکلات کوچک و بزرگ استان را بشناسد و برای حل آن تلاش های زیادی انجام دهد زیرا مشکلات خراسان شمالی با جابجایی لاک پشت حل نمی شود.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود جدی بهداشت و درمان در استان گفت: در سال های اخیر تصمیمات فوری و مقطعی اتخاذ شده است ، بنابراین در حال حاضر ظرفیت بسیاری از بیمارستان ها برای مکان آنها کافی است. ”

وی افزود: با اقدامات متعدد پیگیری ، هزینه مرزی کارکنان که مدتی است تعلیق شده است به زودی پرداخت می شود.

پاکمهر وی با تاکید بر اینکه سهمیه سوخت مرزنشینان خراسان شمالی در سال های اخیر پایمال شده است ، گفت: ما سهمیه سوخت مرزنشینان را از 450 میلیون لیتر به 900 میلیون لیتر افزایش داده ایم و بر این اساس این سهمیه تا آخر سال. ”

پاکمهر وی افزود: سه طرح بهداشتی در خراسان شمالی در بودجه 1400 دارای خط اعتباری ملی بود که بی سابقه است.

نماینده مردم بجنورد ، مرد و سملقان، اسرار و جرگلان، گرمه و جاجرم گفتند: در اصل برای بیمارستان راز ساخته شده و جرگلان دولت باید 10 درصد هزینه ها را بر عهده بگیرد و مابقی باید توسط خیریه ها پرداخت شود که پس از پیگیری های زیاد به طور کامل به دولت واگذار شد.

وی افزود: در وام بودجه امسال برای ساخت بیمارستان 100 تختخوابی خم شد الهدی در بجنورد منصوب شده و خط اعتباری برای بیمارستان پور سینا است آشخان در نظر گرفته شده؛ البته تعداد تخت های این بیمارستان را بیش از 3 برابر افزایش دادیم.

نایب رئیس کمیته بهداشت و یکی از اعضای کمیته ادغام بودجه با اشاره به اعطای بیش از 400 میلیارد تن اعتبار محرومیت به خراسان شمالی ، گفت: استان ها نمی توانند بودجه اختصاص دهند. اما در حال حاضر سهمیه بندی به عنوان یک شهر تعریف شده است که اقدامی بی سابقه محسوب می شود.

پاکمهر وی با اشاره به امکانات دریافتی در زمینه بهداشت و درمان برای شهرهای مختلف استان ، گفت: چندین تلاش برای بهبود شرایط مردم انجام شد ، اما در نهایت برخی اسامی خود را بر روی این اقدامات نوشتند ؛ “این به مردم کمک می کند و در خدمت آنهاست ، بنابراین مهم نیست که نام چه کسی زیر خط کشیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید