3 طرح فرهنگی در لرستان راه اندازی شده است

ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792630

فتایی گفت: 3 پروژه فرهنگی امسال در استان لرستان افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، محمدحسین فتایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کتابخانه باهنر بروجرد گفت: امسال سه ساختمان فرهنگی در استان افتتاح شد که دو ساختمان آن مربوط به حوزه انتخابیه بروجرد بود.

وی افزود: در شهری که شهر دانشمندان و دانش پژوهان است هر چقدر هم برای توسعه زیرساخت های فرهنگی تلاش کنیم و هر چه هزینه کنیم سرمایه گذاری است چرا که مسیر و رشد توسعه فرهنگی و هنری با تقویت محقق می شود. این زیرساخت و تولید محتوا.”

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برای این پروژه تاکنون 3 میلیارد و 200 میلیون تن هزینه شده است و یک میلیارد و 500 میلیون تن نیز برای پیمانکاری است که 800 متر مساحت دارد و دارای بخش های مختلفی از جمله می باشد. به عنوان بخش کودکان، اتاق مطالعه و کتابفروشی.

وی گفت: متاسفانه پروژه های نیمه تمام زیادی در استان داریم. «ما سعی کردیم برخی از آنها را تمام کنیم. در سفر رئیس جمهور به استان 300 میلیارد تن برای این پروژه ها مصوب شد که 60 میلیارد آن برای کتابخانه ها بود.

فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های استان گفت: این کتابخانه با 35 هزار جلد کتاب و 900 فهرست، قدیمی ترین کتابخانه استان است و در گذشته 4 هزار عضو داشت. ما انتظار داریم با بهبود جمعیت، جمعیت بهبود یابد.

وی افزود: علاوه بر هزینه پنج میلیاردی برای تکمیل این پروژه، یک میلیارد تن تجهیزات برای این کتابخانه خریداری شده که با توجه به خاستگاه فرهنگی استان بسیار زیاد است و آیت الله بروجردی، کمالوند، آیتی، علامه شهیدی و بحرال -علوم که کتابخانه های ما مزین به نام این بزرگان است.

مدیرکل کتابخانه های استان خاطرنشان کرد: انتظار داریم با توجه به تقاضای مردم و سطح فرهنگ، نه تنها بستر توسعه فرهنگ فراهم شود، بلکه برای تبدیل شدن به یک نیروی فرهنگی نیز اقداماتی انجام شود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید