3 هزار و 816 کادر درمانی و بهداشتی به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895299

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی کامل وزارت بهداشت برای برگزاری کنگره اربعین خبر داد و گفت: 3 هزار و 816 کادر پزشکی و بهداشتی برای خدمت رسانی به زائران اربعین سازماندهی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت روز دوشنبه در بازدید جمعی از خبرنگاران از زیرساخت های بهداشتی پایانه مرزی مهران افزود: نیروهای متخصص و کمکی برای ارائه خدمات در تمامی مرزهایی که به روی زائرین باز است ساماندهی شده است. ، اما در مرزهای مهران و شلمچه که تعداد زیادی از زائران تردد می کنند در آماده باش هستند.

وی افزود: 2 میلیون و 611 هزار و 115 نیروی اورژانس، 351 کادر پزشکی، 854 کادر بهداشت، 234 دستگاه آمبولانس و 38 دستگاه اتوبوس آمبولانس امسال به زائران خدمات رسانی می کنند.

وزیر بهداشت همچنین به دیگر تجهیزات و امکانات این وزارتخانه در حوزه بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: 9 فروند بالگرد و سه فروند هواپیما برای انتقال مصدومان در آماده باش هستند.

عین اللهی تاکید کرد: علاوه بر این امکانات، 8 بیمارستان صحرایی وزارت بهداشت تجهیز و آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

وی ادامه داد: از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سایر نهادها برای تجهیز بیمارستان ها استفاده شده است.

وزیر بهداشت به بازدیدکنندگان توصیه کرد در مصرف مواد غذایی احتیاط کنند و سعی کنند شب ها در مسیرهای مواصلاتی در ارتفاعات تردد کنند و در تهیه غذا و نوشیدنی بیشتر مصرف کنند.

عین اللهی همچنین از مرکز مراقبت های ویژه سرپایی و بستری خواهران هلال احمر، درمان سرپایی و موقت برادران هلال احمر، داروخانه سیار مرکز بهداشت سپاه پاسداران، بیمارستان صحرایی، داروخانه سیار و بستری و … بازدید کرد. مرکز تست ترمینال کرونا و اقدامات زیرساختی در زمینه بهداشت و درمان رضایت بخش ارزیابی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید