3 چای عالی که آلزایمر را از بین می برند!

3 چای عالی که آلزایمر را از بین می برند!

فراموشی ممکن است با عوامل متعددی مانند بی خوابی مکرر و طولانی مدت، خستگی مزمن، گرسنگی طولانی مدت، بیهوشی عمیق یا بیهوشی مکرر، اضطراب شدید یا طولانی مدت، غم و اندوه و سایر مشکلاتی که برای ذهن ما شوک محسوب می شود، به سراغ فرد بیاید.

به گزارش مجله دلتا، برای مقابله با چنین شرایطی 3 راه حل پیشگیری و درمان آلزایمر را به شما معرفی می کنیم.

چای سبز

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی ها، سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که در صورت مصرف منظم فواید زیادی دارد. این نوشیدنی که به عنوان مکمل چربی سوز نیز شناخته می شود، به کاهش چربی بدن کمک می کند و متابولیسم بدن انسان را تسریع می کند.

خوردن یک یا دو لیوان از این نوشیدنی شگفت انگیز با داشتن اثر محافظتی در برابر رشد سلول های سرطانی به مبارزه با سرطان کمک می کند. وجود آنتی اکسیدان های قوی این امکان را می دهد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. در چای سبز کاتچین وجود دارد که بیماری های مغزی را درمان می کند. این تأثیر مثبتی بر نورون ها دارد، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و از آن در برابر آلزایمر محافظت می کند.

چای با لیموناد

این گیاه خواص زیادی دارد و یکی از کاربردهای آن رفع گرفتگی عروق داخل مغزی است. چای بادرنجبویه به عنوان دمنوشی برای پیشگیری و درمان آلزایمر شناخته می شود. مصرف این گیاه گردش خون در مغز را بهبود می بخشد و با توجه به این خاصیت توصیه می شود افرادی که حافظه ضعیفی دارند یا چیزها را خوب به خاطر نمی آورند، هفته ای چند بار دمنوش بادرنجبویه درست کنند و روزی یک یا دو بار آن را بنوشند. . بادرنجبویه علاوه بر تقویت حافظه باعث افزایش کیفیت خواب می شود و در اختلالات اضطرابی کاربرد بسیار جدی دارد.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری برگ بادرنجبویه (پنج گرم برگ خشک) را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و 10 دقیقه دم کنید و بنوشید.

چای اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از بهترین گیاهانی است که از قدیم الایام توسط پزشکان ایرانی برای درمان انواع بیماری های روحی و مغزی از جمله مالیخولیا، شیدایی، صرع، سرگیجه، عقب ماندگی ذهنی و فراموشی تجویز و استفاده می شده است.

طرز تهیه: دو قاشق غذاخوری برگ اسطوخودوس را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. چای را صاف کرده و در صورت تمایل یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید