30 درصد از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب پس از یک سال به طور کامل بهبود نمی یابند

ساعت: 07:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794492

افرادی که با بیماری حاد عروق کرونر در بیمارستان بستری می شوند ممکن است حداقل تا یک سال پس از ترخیص از بیمارستان همچنان علائم طولانی مدت داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مدیکال نیوز، یک مطالعه اخیر ویژگی های مرتبط با علائم شدید کووید را در 5 و 12 ماه پس از ترخیص از بیمارستان نشان داد.

مطالعات نشان می دهد که کمتر از 3 نفر از هر 10 بیمار معتقدند که در عرض 12 ماه پس از ترخیص به دلیل انعقاد حاد به طور کامل بهبود یافته اند.

نتایج این مطالعه نشان داد که زنان، چاقی، التهاب سیستمیک و بروز علائم شدیدتر در طول درمان زودهنگام با کوید با افزایش خطر اختلالات سلامتی طولانی مدت مرتبط با کوید همراه است.

به گفته محققان، تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا به عفونت حاد کووید 19 در 3 تا 4 هفته اول پس از بیماری به طور کامل بهبود نمی یابند و هفته ها و ماه ها پس از بهبودی ادامه می یابند.

مطالعات قبلی نشان داده است که اختلالات شناختی و جسمی حداقل تا 6 ماه پس از ترخیص در بیماران تحت درمان با کووید 19 حاد ادامه دارد. علاوه بر این، تفاوت معنی داری در شدت علائم و تداوم آن در 6 ماه پس از ترخیص در این افراد وجود دارد.

محققان دانشگاه لستر در بریتانیا دریافتند که کمتر از 30 درصد از بیماران معتقدند که طی 12 ماه پس از ترخیص به طور کامل بهبود یافته اند. عواملی مانند زنانگی، چاقی و نیاز به تهویه مکانیکی با اختلالات شدیدتر سلامتی پس از 12 ماه در طول کووید 19 مرتبط است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید