30 درصد از فرزندان کرون که در ایالات متحده کشته شده اند دارای یک omcron بودند


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814932

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط مقامات آمریکایی، 30 درصد از کودکانی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده کشته شده‌اند در طول اپیدمی Omicron ثبت شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، 30 درصد از کودکانی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده کشته شده اند، در طول همه گیری Omicron گزارش شده اند.

بر اساس داده های منتشر شده، به نظر می رسد کودکان در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند. با وجود قوانین سختگیرانه در طول اپیدمی Omicron و تزریق گسترده واکسن تاج، کودکان در معرض خطر بیشتری قرار داشتند.

جیسون کین، متخصص اطفال در بیمارستان دانشگاه شیکاگو در کامرون گفت: در طول شیوع سویه omicron، شاهد افزایش شدید بستری شدن کودکان خردسال در بیمارستان بودیم که در ماه های اول شیوع تاج شاهد آن نبودیم. .

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، از ابتدای سال 2022 تاکنون 550 کودک در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند که این رقم در دو سال گذشته 1017 نفر بوده است. سویه omicron برای اولین بار در نوامبر شناسایی شد و طی چند هفته به سویه غالب در ایالات متحده تبدیل شد.

تحقیقات اخیر CDC نشان می دهد که اگرچه omicron نسبت به دلتا شدت کمتری دارد، اما سه تا پنج برابر سنگین تر از انواع قبلی است و کودکان بیشتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

Omicron بر دستگاه تنفسی فوقانی کودکان تأثیر می گذارد و آنها را راحت تر آلوده می کند.

گروه سنی زیر پنج سال در چند ماه گذشته افزایش بستری شدن در بیمارستان را داشته است. طبق یک مطالعه اخیر CDC، میزان بستری شدن در بیمارستان برای کودکان زیر پنج سال در طول اپیدمی Omicron در طول موج دلتا پنج برابر افزایش یافته است.

پیش از این، محققان آمریکایی دریافتند که واکسن های موجود کمترین تأثیر را بر روی کودکان 5 تا 11 ساله دارند. بر اساس داده های منتشر شده، اثربخشی واکسن های فایزر در کودکان آمریکایی تنها 30 درصد است.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید