30 درصد مدارس کشور خیریه هستند

ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782732

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: بیش از 30 درصد مدارس یا تماماً خیریه هستند یا به صورت مشارکتی ساخته شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرالله رهشانی مهر در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور گفت: دامنه فعالیت های خیریه بسیار گسترده است. در بین همه کارهای خیر، ساختمان مدرسه متمایز است زیرا مکان مدرسه مشخص است و آینده را می سازد.

وی ادامه داد: مدرسه جایگاه رفیعی است و آینده خوب و بد در مدرسه شکل می گیرد. مدرسه فقط یک ساختمان نیست، بلندترین ساختمانی است که آینده در آن ساخته شده است. خیریه ها هستند که در سرنوشت مردم سهیم هستند. اگرچه با حضور بیش از 30 هزار نیکوکار، مدرسه سازی به یک فرهنگ تبدیل شده است و بیش از 30 درصد مدارس یا کاملاً خیرخواهانه یا مشارکتی هستند و در سال گذشته بیش از 3000 میلیارد جلد تعهد خیریه محقق شد، اما همچنان نیازمند فرهنگ مشارکت، همدلی و دوستی.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در راستای توسعه فرهنگ مشارکت، طرح آجر به خشت اجرا شد و از همه مردم برای ساخت مدرسه دعوت کردیم تا در ساخت مدرسه با مشارکت مشارکت داشته باشند. هر چیزی. میزان سرمایه و قدرتی که دارند. یک میلیون و 200 هزار نفر در این طرح شرکت کردند. روزانه بیش از 5000 عکس در قالب اسکن رنگی مدرسه ثبت می شود. به امید روزی که ایرانیان هر چند با مقداری آجر در ساخت مدرسه سهیم باشند. وقتی همه مردم ایران این رسالت مقدس را انجام دهند، آینده روشن تر و فرهنگ غنی تری خواهیم داشت.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه بهترین، اساسی ترین و اساسی ترین کار در کشور توسط خیرین مدرسه ساز انجام می شود، گفت: کار خیران از نظر مدرسه سازی و مدرسه سازی آینده این کشور «بسیار مهم، اما مهمتر از آن، نهادینه کردن فرهنگ خیرخواهی است.

وی افزود: امروز خیریه شعبه های بیشتری پیدا کرده و کمیسیون همیار مدارس نیز به ارتقای آموزش در مناطق فقیرنشین کمک می کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به وجود بیش از 30 هزار خیر مدرسه ساز و بالغ بر یک میلیون خیر کوچک در کشور اشاره کرد و گفت: امروز با افتخار اعلام می کنیم که بالغ بر 30 درصد مدارس کشور وقف شده است. و در سال های اخیر بیش از 50 درصد پروژه های توسعه معارف با کمک خیرین تکمیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید