3000 دانش آموز خراسان شمالی در مدارس راه دور تحصیل می کنند


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839682

ابوالقاسم اکبری گفت: 31 گروه راه دور در استان خراسان شمالی با 3051 دانش آموز تحت پوشش و 959 دانش آموز و 2099 دانش آموز در این مراکز مشغول به خدمت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی صبح امروز در همایش تجلیل از همکاران مدارس آموزش از راه دور مرکز خراسان شمالی گفت: خط قرمز ما در آموزش و پرورش استان تکریم معلمان و اولیای دانش آموزان است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین نگاه بر این است که از همه توان دستگاه ها و نهادها در مجموعه آموزشی استفاده شود تا نتیجه را مطابق با رسالت این سازمان که حرکت به سمتی است، ببینیم. یک زندگی خوب.”

اکبری با اشاره به اینکه مراکز و مدارس آموزش از راه دور یکی از مراکز مهم رشد علمی و آموزشی ما هستند، گفت: این مراکز در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بسیار موثر بوده اند.

وی یادآور شد: در استان خراسان شمالی 31 مجتمع آموزش از راه دور وجود دارد که 3051 دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهد که از این تعداد 959 دانش آموز دختر و 2099 دانش آموز پسر هستند.

این مسئول با بیان اینکه 187 هزار و 500 دانش آموز در استان خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند، گفت: از مهرماه گذشته 20 هزار دانش آموز جدید به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه شده و خدمات آموزشی دریافت می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه افتتاح مدارس در فروردین ماه امسال اتفاق مبارکی بود، افزود: در دو سال اخیر به دلیل بیماری عروق کرونر شرایط سختی در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته است. اگر در کشور مدافعان امنیت، صحت و پناهندگی داریم، معلمان نیاز دارند روزگار مدافعان واقعی آموزش بود.

وی بیان کرد: خراسان شمالی در بازگشایی مدارس سراسر کشور مقام دوم را کسب کرد که قطعا حاصل تلاش هر فرهنگی و توان این سازمان است.

اکبری گفت: این نتایج بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی است که فرمودند خراسان شمالی در گروه استان ها از نظر مالی محروم است اما از نظر نیروی انسانی ممکن است در راس قرار گیرد. 10 استان کشور «تایید شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید