3200 دانش آموز دبیرستانی در شیروان تحصیل می کنند / ایجاد 75 درصد مدارس ابتدایی استان در مناطق روستایی و عشایری


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810971

ابوالقاسم اکبری گفت: 15 هزار و 956 دانش آموز در خراسان شمالی در کلاس های چندپایه تحصیل می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم اکبری سرپرست مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش سفیران آموزش و پرورش در مناطق روستایی و چند سطحی هستند، گفت: در حال حاضر 80 نفر از مدیران آموزش و پرورش در استان خراسان شمالی فعالیت می کنند. فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت تربیت، انسان سازی و تربیت کودکان در تراز انقلاب اسلامی است، ادامه داد: سند تحول بنیادین مسیر حرکت را مشخص کرده است و آموزش و پرورش باید در این مسیر حرکت کند.

این مسئول با بیان اینکه در ایام ولیعهدی و نبود مدرسه در استان، مدیران آموزشی نقش بسزایی داشتند، گفت: فلسفه وجودی راهبران عدالت آموزشی، کیفیت چند کلاسه بودن و توانمندسازی نظارت روستایی است.

وی یادآور شد: در استان خراسان شمالی از یک هزار و 218 مدرسه ابتدایی، 915 مدرسه در مناطق روستایی و عشایری مستقر هستند که 75 درصد مدارس ابتدایی استان را شامل می شود و این مدارس تحت کنترل و نظارت مدیران آموزش و پرورش است.

این مسئول با اشاره به اینکه 15 هزار و 956 دانش آموز در استان در یک هزار و 174 کلاس چند پایه تحصیل می کنند، خاطرنشان کرد: بیشترین دانش آموز در شهرستان شیروان با سه هزار و 246 نفر و کمترین دانش آموز در شهرستان گرمه با 256 نفر تحصیل کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید