33 درصد آمار دو دوز واکسن تاج در کشور / کاهش ویزیت برای واکسیناسیون در روزهای تعطیل

زمان: 11:36
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775792

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اعلام کرد:

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 376 پایگاه در کشور و 287 پایگاه یکپارچه در استان تهران داریم ، گفت: هدف اصلی ما از واکسیناسیون کاهش مرگ و میر و هدف نهایی ما توقف ویروس است. و اپیدمی را پایان دهد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر جعفر صادق تبریزی ، رئیس مرکز مدیریت شبکه در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، گفت که ما شش استراتژی اصلی داریم که اولین آنها واکسیناسیون علیه کووید 19 مطابق سند ملی است. گردش ویروس متوقف شده و اپیدمی پایان می یابد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده ایم واکسیناسیون را در 4 روستا ، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت انجام دهیم تا مردم در دریافت خدمات روزانه در واحدهای بهداشتی با مشکل مواجه نشوند. پایه های کل طراحی شده است. پایگاه هایی که باید حداقل 4 ایستگاه داشته باشند.

تبریز گفت: در حال حاضر یک هزار و 376 پایگاه در کشور و 287 پایگاه یکپارچه در استان تهران داریم که دارای 7 هزار و 149 ایستگاه در کشور و یک هزار و 151 ایستگاه در تهران است. اگر به روند ایجاد پایگاه ها از آوریل تا اکتبر نگاه کنیم ، شاهد افزایش متناسب با عرضه واکسن ها خواهیم بود. در مجموع ، هر پایگاه تجمع یافته به طور متوسط ​​5.2 ایستگاه دارد و در حال کار است.

روند واکسیناسیون در کشور

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در ادامه روند واکسیناسیون در کشور را توضیح داد: 470 هزار دوز در آوریل و 24 میلیون و 489 هزار دوز واکسن در ماه سپتامبر تزریق شد. طبق اطلاعات ثبت شده ، آمار تزریق تا 10 اکتبر بیش از 18 میلیون دوز است.

وی افزود: اگر تعداد تزریق ها را بر اساس تعداد ایستگاه های اعلام شده بررسی کنیم ، در ماه آوریل در هر ایستگاه 616 واکسن تزریق شد که به تدریج در حال افزایش است ؛ به عنوان مثال ، 4583 واکسن در ماه سپتامبر داده شد.

تبریزی با اشاره به اینکه در ماه سپتامبر 153 تزریق روزانه در هر ایستگاه ثبت شد که متناسب با تعداد ایستگاه ها ، پایگاه ها و واکسن هایی که داشتیم افزایش یافت ، گفت: همه سازمان ها از جمله بسیج ، نیروهای مسلح ، شهرداری ، تربیت بدنی ، قرمز هلال و غیره آنها به ما در ایجاد این پایگاه ها کمک کردند و امروز از نظر زیرساخت واکسیناسیون در موقعیت مطلوبی قرار داریم.

کاهش تعداد افرادی که در روزهای تعطیل و جمعه به دنبال واکسیناسیون هستند

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: تاکنون 46 میلیون و 250 هزار و 501 نفر اولین دوز واکسن علیه تاج را دریافت کرده اند و 20 میلیون و 778 هزار و 880 نفر دوز دوم را دریافت کرده اند. به 67 میلیون و 29 هزار و 381 دوز رسیده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تعداد واکسن های تزریق شده در جمعیت مورد نظر 61 میلیون نفر را محاسبه کنیم ، می توان گفت که اکنون 75 درصد پوشش دور اول و 33 درصد واکسیناسیون کامل (دریافت هر دو دور) را مشاهده می کنیم.

به گفته تبریزی ، در حال حاضر بیش از 50 درصد تزریق ها برای دومی انجام شده است. زیرا در ماه گذشته اکثر افراد اولین دوز را دریافت کرده اند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: با وجود برگزاری جلسات و ارسال پیامک ، تعداد افرادی که در روزهای تعطیل و جمعه شرکت می کنند رو به کاهش است.

وی گفت: “طبق سند ملی واکسیناسیون ، پوشش ما در مرحله اول که عمدتاً پزشکی ، بهداشتی و جانبازی بود به 96 درصد رسید.” هزاران نفر درگیر هستند. پوشش دوز اول حدود 92 و دو دوز 83 است.

دوز پوشش دوز دوم به بیش از 60 می رسد

تبریزی با اشاره به اینکه 86 درصد از بیماران بالای 60 سال ما در پیک پنجم بودند که واکسینه نشده بودند ، گفت: “این موضوعی است که باید به آن توجه شود.”

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: در مرحله چهارم که مربوط به گروه سنی 18 تا 59 سال (51 میلیون و 200 هزار نفر) است ، 33 میلیون و 776 هزار نفر اولین دوز را دریافت کردند. از واکسن

وی گفت: اگر به دنبال رویداد خوبی در زمینه واکسن هستیم باید از طریق اصناف ، ادارات و کارخانه ها اقدام کنیم. این جمعیت ؛ این جمعیت فعال ما است که برای آن باید امکانات را افزایش دهیم زیرا اگر این جمعیت را پوشش دهیم به هدف اصلی خود می رسیم.

تبریزی با بیان اینکه از اولین تا این هفته تا یک ماه ، دوز جامد دوز دوم به احتمال زیاد به بیش از 60 درصد می رسد که بسیار خوب است ، افزود: “این به ما کمک می کند تا به ایمنی جمعی نزدیک شویم. “

سرانجام رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون گروه سنی 12 تا 17 سال که شامل هفت میلیون و 118 هزار نفر است ، گفت: اگر 7 میلیون از این تعداد را به عنوان دانشجو بگیریم ، 3 میلیون نفر و تا دیروز 633 هزار نفر واکسینه شده بودند که 51 درصد جمعیت را نشان می داد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید