37 درصد از مراتع گرمسیری استان کرمانشاه در معرض خشکسالی قرار دارند


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834794

رئیس اداره مدیریت منابع طبیعی و آبفای استان کرمانشاه با بیان این موضوع؛

بهزاد حیدری با بیان اینکه میزان مراتع و جنگل های مورد استفاده دام در استان کرمانشاه یک میلیون و 727 هزار هکتار است، گفت: تقریباً 37 درصد از مراتع مناطق گرمسیر استان در معرض خشکسالی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهزاد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: یکی از برنامه های محوری و اولویت های منابع طبیعی مدیریت و حفاظت از مراتع است چرا که در صورت مشارکت مردم و مصرف کنندگان محلی، مدیریت مراتع و منابع طبیعی مشکلی نخواهد داشت. “

رئیس اداره مراتع اداره کل مدیریت منابع طبیعی و مدیریت آب استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح های مرتع داری نیز به کاهش تخریب و مدیریت بهینه و پایدار اراضی مرتع کمک می کند و نقش موثری در افزایش تولید دارد. حفظ و احیای مراتع، افزایش درآمد و بهبود معیشت مصرف کنندگان محلی.

وی با اشاره به اینکه میزان مراتع و جنگل های مورد استفاده دام در استان یک میلیون و 727 هزار هکتار است، یادآور شد: تقریباً 37 درصد از مراتع مناطق گرمسیر استان در معرض خشکسالی قرار دارند.

حیدری افزود: سازمان مدیریت منابع طبیعی و حوضه های آبریز بر اساس قانون سامانه های معمول در مناطق ییلاقی و قشلاقی را شناسایی و به نمایندگی از مراتعان مجوز چرای دام صادر می کند.

7000 خانوار عشایری عشایری مجوز چرای دام دارند

رئیس اداره مراتع اداره کل مدیریت منابع طبیعی و آبفای استان کرمانشاه گفت: حدود 63 هزار خانوار وجود دارد که از این تعداد 7 هزار خانوار در مراتع عشایری مجوز چرای دام دارند.

وی در خصوص عوارض پروانه چرای دام گفت: هزینه تمدید پروانه چرای دام هر ساله توسط سازمان مدیریت جنگل ها، مراتع و آب کشور تعیین می شود که ناچیز است. به پرورش دهندگان و کشاورزان برمی گردد.

گفتنی است وسعت منابع طبیعی استان کرمانشاه 1727000 هکتار متشکل از جنگل و مرتع است. دام های موجود استان از پوشش گیاهی مراتع و کف جنگلی استفاده می کنند که به آن زیر کف جنگلی می گویند. اردیبهشت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید