38 هزار نفر در کرمانشاه خون اهدا کردند


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917822

مریم میرزاده گفت: از ابتدای سال تاکنون 38 هزار نفر در استان کرمانشاه موفق به اهدای خون و پلاکت شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: از ابتدای سال تاکنون 48 هزار نفر از مراکز خونگیری در استان کرمانشاه بازدید کردند که از این تعداد 38 هزار نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شدند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه همچنین از تهیه و ارسال 70 هزار واحد خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی استان کرمانشاه خبر داد.

میرزاده میزان مشارکت زنان در استان کرمانشاه را حدود پنج درصد اعلام کرد و توضیح داد: میزان اهدای خون توسط زنان در کشور نیز به طور متوسط ​​پنج درصد است و البته سازمان انتقال خون در تلاش است مشارکت زنان را افزایش دهد. اهدا کنندگان به 10 درصد .

وی با تاکید بر اینکه بانوان باید در اهدای خون نقش بیشتری داشته باشند، افزود: خانم ها نباید به این باورهای غلط که اهدای خون باعث ضعف جسمانی و کم خونی می شود توجه کنند، زیرا همانطور که سلامت خون برای ما مهم است، سلامتی نیز مهم است. خون برای ما به ویژه زنان و اهداکنندگان خون مهم است.

میزان پاسخ 96 درصدی مراکز درمانی کرمانشاه به خون و فرآورده های مورد نیاز

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون میزان پاسخگویی مراکز درمانی استان کرمانشاه به خون و فرآورده های مورد نیاز به بیش از 96 درصد رسیده است.

میرزاده حدود 30 درصد از اهداکنندگان اولین بار و تعداد آنها در زمان بحران افزایش می یابد و گفت: 47 درصد از اهداکنندگان حداقل دو بار در سال به صورت مستمر خون اهدا می کنند.

وی از اجرای کمپین ملی چتر قرمز زندگی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در فصل سرما با وجود نیاز مستمر به اهدای خون، شاهد کاهش مشارکت اهداکنندگان خون و پلاکت هستیم که بر اساس موارد فوق پروژه مذکور از ابتدای دی ماه تا پایان اسفندماه در استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: در همه شرایط به خون و فرآورده های خونی نیاز است و برای این منظور اهداکنندگان خون به ویژه در فصل زمستان مشارکت بیشتری داشته باشند تا خون و فرآورده های خونی مورد نیاز پزشکان. مراکز قابل ارائه است.

اجرای طرح خونگیری در شهرستانهای استان کرمانشاه

میرزاده بیان کرد: در حال حاضر طرح خونگیری با حضور اکیپ های سیار خونگیری در شهرستان های اسلام آبادغرب، کنگاور، سنقروکلای، پاوه، سرپلذهاب، گیلانهرب، صحنه، هرسین، روانسر و کسرشیرین بر اساس پذیرش اهداکنندگان خون انجام می شود. به صورت هفتگی یا ماهانه.

وی افزود: خونگیری در پایگاه انتقال خون کرمانشاه واقع در خیابان بنت الهادی روبروی فرمانداری همه روزه از ساعت 8 الی 19 در روزهای تعطیل و از ساعت 8:30 الی 13:30 . از شنبه تا سه شنبه از ساعت 8 صبح تا 1 بعد از ظهر برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید