4 آوریل مظهر دموکراسی در جهان است


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818628

یک کارشناس ارشد سیاسی گفت: 13 فروردین مظهر مردم سالاری دینی است که در ایران اسلامی اتفاق افتاد و مردم در تعیین سرنوشت خود نقش دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیما سعیدی آقادم در گفت و گو با اروم نیوز گفت: 13 فروردین روزی است که ساختار سیاسی و اجتماعی ایران با رای مردم بر اساس آرای ملت مسلمان ایران تعیین می شود.

این کارشناس ارشد سیاسی با بیان اینکه رفراندوم 12 فروردین 1358 یک رویداد مهم تاریخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: تحلیلگران بلوک شرق و غرب بر این باور بودند که ماهیت انقلاب اسلامی تنها سرنگونی رژیم پهلوی است. عزم مردم نسبت به جمهوری اسلامی آنها را شوکه کرد.

وی افزود: در 12 فروردین تجلی واقعی اراده ملت بزرگ ایران اسلامی رسیدن به غیرت و عزت اسلامی و تعیین سرنوشت کشور توسط مردم توانمند مؤمن و انقلابی بود.

سعیدی اقدم با اشاره به اینکه ایجاد نظام جمهوری اسلامی با 98 درصد آرا اتفاق بی نظیری در دنیا بود، گفت: در 43 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد تقریباً هر سال در ایران انتخابات داشته ایم. رفراندمی که مردم با حضور پرشور خود مهر تایید جمهوری اسلامی زده اند.

وی تاکید کرد: ملت شجاع، مقتدر و غیور ایران اسلامی با حفظ وحدت پیرامون ولایت، از آزمون های بزرگ چهار دهه اخیر سربلند بیرون آمده و نشان داده است که همچنان در تقویت حکومت الهی استوار است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه تصمیم گیری و مشارکت مردم در سرنوشت خود یکی از معضلاتی است که در جمهوری اسلامی خود را نشان می دهد، گفت: مردم سالاری واقعی در ایران اسلامی تجلی پیدا می کند که مردم در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید