4 درصد از شرکت های دانش بنیان زنجان کشاورزی هستند/بخش شیلات دانش بنیان محسوب می شود


ساعت: 17:21
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839558

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی زنجان:

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان یکی از استان های دارای بیشترین تولید آب در کشور است، گفت: یکی از برنامه های اصلی این مرکز تحقیقات ایجاد است. ارزش زنجیره شیلات و ارتقای کمی و کیفی این بخش اقدامات اساسی باید انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نادر عباسی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه شعار امسال منتخب مقام معظم رهبری مبتنی بر تولید دانش بنیان است، گفت: محور اصلی سخنان ایشان و تمرکز بر کشاورزی و تولید محصولات استراتژیک بود. رهبران توجه ویژه ای به معرفی دانش و فناوری در این زمینه در جهت افزایش تولید و بهره وری داشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به صراحت فرموده اند که حوزه کشاورزی از دانش بنیان فاصله دارد و تاکید دارند که محصولات باید دانش بنیان باشد. بنابراین تعداد شرکت های دانش بنیان در این حوزه باید حداقل دو برابر شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی زنجان گفت: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی 4 درصد از کل شرکت های دانش بنیان کشور را تشکیل می دهند که این رقم باید به 8 شرکت افزایش یابد. ٪.” وی با بیان اینکه خوشبختانه دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز فردای فرمان حضرت آقا بیانیه ای صادر کرد و دستور تشکیل قرارگاه مبتنی بر دانش کشاورزی را صادر کرد و خاطرنشان کرد: بر ایجاد بیشتر تاکید کردند.

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر 6652 شرکت دانش بنیان در سراسر کشور ثبت شده است، گفت: از این تعداد 75 شرکت در تمامی مناطق استان زنجان مستقر هستند.

وی ادامه داد: در سراسر کشور تعداد شرکت های دانش بنیان کشاورزی 281 شرکت است که 4 درصد از کل شرکت های دانش بنیان را شامل می شود. در استان زنجان نیز به همین صورت است، به طوری که از 75 شرکت دانش بنیان استان، 3 شرکت دانش بنیان کشاورزی هستند و 4 درصد از کل شرکت های دانش بنیان را به خود اختصاص می دهند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم تعداد شرکت های دانش بنیان کشاورزی مستقر در استان افزایش یابد، گفت: یکی از سه شرکت دانش بنیان فعال در استان در زمینه کشت گلخانه ای است. و هیدروپونیک دو شرکت دیگر در زمینه دامپروری و ژن های چندهمسری فعال هستند.

وی بیان کرد: با ایجاد دانش بنیان کشاورزی در استان تلاش می کنیم بیشتر به کشت گیاهان دارویی، گلخانه ای، آبخیزداری، منابع طبیعی، باغداری، کشاورزی، دامپروری به ویژه پرورش ماهی و آبزی پروری بپردازیم.

وی ادامه داد: استان زنجان یکی از استان های دارای بیشترین تولید آبزی پروری در کشور و رتبه دوم شیلات است. با توجه به اینکه حدود 710 واحد تولید ماهی در ماهنشان وجود دارد که باید از نظر کیفی و کمی باشند. عواقب مثبت و منفی را در نظر بگیرید. و زنجیره ارزش خود را شامل تولید، توزیع و تحولات مرتبط و صنایع تکمیلی با تکیه بر دانش به روز مدیریت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید