4 شهر گیلان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند


ساعت: 19:41
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888262

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عصر جمعه اعلام شد، علاوه بر رودسر، شهرستان سیاهکل نیز در حالت قرمز از وضعیت نارنجی کرونا خارج شد و شهرهای صومعه سرا و ماسال از رنگ زرد تا قرمز بودند. به این ترتیب 4 شهر گیلان در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس 17 آذر، شهرستان سیاهکل از وضعیت نارنجی ویروس کرونا خارج و وارد وضعیت قرمز شد، شهرستان‌های صومعه سرا و ماسال از رنگ زرد خارج و به قرمز تبدیل شدند. رودسر تنها شهری است که تا هفته گذشته همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد. سه شهر جدید قرمز رنگ «پرخطر» به کرونا آلوده شدند.

شهرستان های رودبار، لاهیجان و شفت از وضعیت تاج قرمز خارج شده و در رنگ نارنجی پرخطر قرار گرفته اند و آستارا، بندرانزلی، رشت، همام، رضوانشهر، فومن و لنگرود نارنجی هستند.

شهرهای املش، آستانه اشرفیه و تالش نیز در وضعیت زرد «خطر نسبتاً پرخطر» در نقشه کرونا در استان گیلان قرار دارند.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر ویروس کرونا به وضعیتی گفته می‌شود که از هر صد هزار نفر در یک شهر حداقل 10 نفر در روز به دلیل ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای پرخطر بودن است. وضعیت کرونا و آمار روزانه بستری ها در این مناطق بیش از 6 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.

وضعیت زرد خطر نسبتاً بالایی برای ابتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص شده اند به این معنی است که به ازای هر 100000 نفر بین 4 تا 6 روز بستری شدن بیماران کرونا در بیمارستان ها وجود دارد.

رنگ آبی نیز در فرهنگ ستاد مبارزه با کرونا به معنای عادی است، این رنگ به مناطقی اطلاق می شود که روزانه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در آن بستری در بیمارستان ها 2 نفر در هر 100 هزار نفر است، در حال حاضر هیچ شهری در استان گیلان آبی نیست. .

رنگ قرمز از 10 تیرماه بار دیگر به نقشه کرونای گیلان بازگشته است، بیش از یک ماه است که تعداد بستری‌های کووید 19 در گیلان رو به افزایش است و بر اساس آمار «جمعه» دانشگاه علوم پزشکی و… سازمان بهداشت و درمان استان: 308 بیمار مبتلا به کووید-19 در بیمارستان های گیلان بستری هستند که حال 46 نفر وخیم است.

بر اساس آخرین گزارش، 2 میلیون و 155 هزار و 829 نفر معادل 96 درصد از گروه های هدف در استان گیلان دوز اول، 2 میلیون و 54 هزار و 848 نفر معادل 92 درصد دوز دوم و یک میلیون و 105 هزار نفر دریافت کردند. 821 نفر، معادل 49 دوز، یک سوم واکسن کرونا دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید