4.5 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840528

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 4.5 میلیون نفر برای بررسی اطلاعات خود برای دریافت یارانه مراجعه کرده اند، گفت: یارانه به بیش از 73 میلیون نفر پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (یکشنبه، 10 خرداد) در جلسه اجرای سیاست‌های مشترک نظام در مورد آخرین وضعیت یارانه‌ها، گفت: تاکید و اعلام کردند که از این طریق آبروی خود را خواهند رساند. مردم.

وی ادامه داد: پیش از این 500 هزار میلیارد تن به عنوان یارانه به جیب قاچاقچیان، اتباع خارجی و تولیدکنندگان خارج از کشور می رفت و تنها مقدار بسیار کمی از این یارانه به جیب مردم ایران می رفت. به همین دلیل تصمیم گرفته شد با هدایت ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه ها، این منابع به دست توده مردم برسد و این موضوع باعث افزایش رفاه عمومی، ایجاد اشتغال، تعدیل ضریب جینی، جلوگیری از قاچاق و… می شود.

عبدالملکی تاکید کرد: براساس قانون بودجه 250 میلیارد تن بازتوزیع یارانه بین مردم در تبصره 14 و در جاهای دیگر 75 میلیارد تن برای پرداخت یارانه 45 هزار تنی و معیشتی پیش بینی شده است. تصمیم گرفت این منابع را به صورت یارانه مستقیم در اختیار مردم قرار دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حذف دهک های پردرآمد بر اساس قانون، گفت: طبق قانون به ویژه قانون جوانان دهک های پردرآمد باید حذف شوند، پرداخت نکنید.

وی ادامه داد: از سال 93 سامانه یارانه بسته شده و هیچ فردی نتوانسته اطلاعات را به صورت سیستمی وارد آن کند. فقط افراد حاضر در کلانتری 10+ می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.» بر اساس نظام اجتماعی ایران 73 میلیون نفر یارانه دریافت کرده اند که از این تعداد 61 میلیون هم یارانه معیشتی و هم 45 هزار تومان یارانه دریافت کرده اند.

عبدالملکی گفت: در پی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و عدم واریز یارانه به حساب برخی خانوارها، وزارت کار سامانه ای را راه اندازی کرده است که در آن حدود یک میلیون و 500 هزار نفر درخواست بررسی اطلاعات خود را در یک محدوده اعلام کرده اند. هفته در نظر گرفته شده است. یکی از کاستی های وزارت کار این است که اطلاعات افراد به طور کامل مشخص نیست و اطلاعات خود را از مراکز دیگر برای پرداخت یارانه دریافت می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حدود 5 میلیون و 900 هزار نفر در فروردین ماه یارانه دریافت کردند که در اردیبهشت ماه یارانه پرداخت نشد و در مجموع 73 میلیون و 300 هزار نفر در دور اول براساس اسناد و مدارک و واریز شدند. اسناد اعطا

وی در پاسخ به انتقاد نمایندگان مجلس مبنی بر کاهش یارانه برخی افراد، گفت: طبق قانون یارانه دهک های پردرآمد باید لغو شود اما اگر بخواهیم به همه افراد و گروه ها یارانه بدهیم اینگونه یارانه ها تعلق نمی گیرد. به فقرا.”

عبدالملکی با تاکید بر اینکه هویت اقتصادی خانوارها باید شفاف باشد، گفت: افرادی که برای دریافت یارانه اقدام کرده اند به دو دسته تقسیم می شوند، نخست افراد پردرآمدی که با وجود داشتن دارایی و سرمایه مانند یک ایرانی، می دانند و وجود دارند. سایر خانواده ها که با وجود جدایی فرزندان از خانواده و زندگی مستقل، به دلیل کل خانواده، یارانه سرپرست خانواده کاهش می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی هستند که یارانه آنها به دلیل شفاف نبودن شناسنامه اقتصادی آنها به حالت تعلیق درآمده است، به عنوان مثال برخی از افراد کارفرمای شرکتی هستند یا به دلیل این یارانه صندوق وام خانواده دارند. شفاف سازی اطلاعات اقتصادی خانواده ها، بلافاصله سامانه ای را راه اندازی کردیم که در آن 4 میلیون و 500 هزار نفر از 5 میلیون و 900 هزار نفری که یارانه آنها قطع شده بود، درخواست بررسی اطلاعات خود را ثبت کردند.

عبدالملکی افزود: هر روز به ریاست معاون اول رئیس جمهور جلساتی را با حضور تمامی دستگاه های ذیربط برگزار می کنیم و موضوع مدیریت ارز ترجیحی و پرداخت یارانه ها را نیز با دستور رئیس جمهور بررسی می کنیم. این یارانه تعلیق شده، یارانه نیز پرداخت شده است و هر زمان که اطلاعاتشان بررسی و نهایی شد می توانند از این یارانه برداشت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص یارانه نان گفت: وزارت کشور اطلاعات افراد و حتی اتباع خارجی را در کشور بررسی می کند تا یارانه نان در اختیار همه قرار گیرد. البته هنوز دولت در مورد نان به تصمیم نهایی نرسیده است، «او در زنجان به صورت پایلوت فعالیت می کند و طبق مصوبه دولت یارانه نان حتی برای اتباع خارجی قطع نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید