40 درصد از بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی / کارآموزان مهارتی هستند. حلقه ای برای کار در البرز وجود ندارد


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855987

زهرا مرتضایی گفت: با هنر ساخت گل های تزیینی از مواد قابل بازیافت برای حدود 100 نفر شغل ایجاد کردم و امیدوارم همه قدر زمان زندگی خود را بدانند و هدر ندهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مرتضایی کارآفرین البرزی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: بیش از 40 درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و این آمار نگران کننده است.

وی ادامه داد: وقتی قبل از انتخاب رشته نیازی به ارزیابی نباشد این آمارهای نگران کننده از آن بیرون می آید.

مرتضایی افزود: برای بیکار ماندن دانشجویان پس از فارغ التحصیلی باید مهارت آموزی داشته باشند یعنی در حین تحصیل دوره های مهارت آموزی را بگذرانند تا بتوانند به تنهایی کسب و کاری راه بیندازند.

وی گفت: متاسفانه در کشور تقاضای استعدادیابی وجود ندارد و بسیاری از رشته های دانشگاهی منسوخ شده اند.

وی گفت: من از مواد قابل بازیافت گل می سازم و قیمت مواد اولیه ام بسیار پایین است اما نتیجه کار بسیار زیباست و مخاطب از آن استقبال می کند.

مرتضایی ادامه داد: در ابتدای مراحل تولید، کارم را با خانواده و دوستان تبلیغ کردم و استقبال خوبی از من کردند و همه چند مشتری با خود آوردند.

این کارآفرین افزود: زمانی که تعداد مشتریانم زیاد شد، پرسنل پاره وقت گرفتم و با انجام سفارشات، پرسنل هم برای خودشان تولید کردند.

وی گفت: برای ارائه آثارم در جشنواره های مختلف صنایع دستی در سراسر کشور شرکت کرده ام و کم کم برای تحصیل به سراسر کشور دعوت شدم.

17323bf0 ba1e 4e89 9f59 fb95e7795288 خبر خاکستری

مرتضایی تاکید کرد: والدین باید استعدادهای فرزندان خود را از سنین نوجوانی شناسایی کرده و مهارت و تجربه آنها را تقویت کنند.

این کارآفرین گفت: بسیاری از هنرجویان من نوجوان هستند و پس از گذراندن دوره ها و ساخت آثار، صفحه اینستاگرام خود را منتشر می کنند و آثار خود را می فروشند و برای خود هدف دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها نیز باید به سمت مهارت آموزی بروند تا دیگر شاهد چنین آمار نگران کننده ای نباشیم.

مرتصی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای حدود 100 نفر با هنر ساخت گل های تزیینی از مواد قابل بازیافت شغل ایجاد کردم و امیدوارم همه قدر زمان زندگی خود را بدانند و هدر ندهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید