40 درصد باغات خراسان شمالی درگیر سرمازدگی / پیش بینی اصلاح و نوسازی 3 هزار هکتار از باغات در سال جاری


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839494

رئیس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد؛

محمد عفتی گفت: در بهار امسال به دلیل سرما و رطوبت در استان 40 درصد از مساحت این باغات دچار سرمازدگی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد عفتی رئیس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک، با بیان اینکه مساحت 53 هزار هکتاری باغ استان اظهار داشت: در بهار امسال 40 درصد از باغات منطقه به دلیل سرما و رطوبت دچار یخ زدگی شد. در حومه شهر

عفتی گفت: چهار هزار هکتار از این سطح یخ زده میوه نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر درختان سردسیری که میوه نمی دهند شامل درختان بادام، انگور و گردو است.

رئیس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: در تلاش هستیم از باغداران آسیب دیده سرمازدگی حمایت مالی کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اصلاح و نوسازی باغات گفت: اصلاح باغات شامل هرس شاخه ها و تنه های بیمار، کود دهی درختان و اصلاح محل درختان در باغ ها برای مکانیزه کردن فعالیت های کشاورزی است.

عفتی افزود: تجدید درختان در زمینه حذف درختان کم بازده بدون باردهی و همچنین حذف درختان با ارقام نامتناسب با آب و هوای منطقه و جایگزینی درختان جدید با پیوند روی تنه درختان دیگر یا کاشت نهال های جدید”

وی افزود: محوطه سازی و نوسازی باغات به منظور ارتقای بهره وری، تولید و درآمد بیشتر انجام می شود.

رئیس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در استان در سال 1377 در سطح 1200 هکتار، در سال 1378 در سطح 1600 هکتار، در سال 1400 در سطح دو هزار هکتار از باغات استان قرار گرفته است. تعدیل و تعمیرات گفت: پیش بینی می شود امسال در سه هکتار از باغات استان کار اصلاحی و مرمتی انجام شود.

عفتی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه استان در سال های اخیر دچار کم بارشی و خشکسالی بوده است، سطح توسعه باغات استان به دلیل شرایط اقلیمی بسیار پایین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید