40 سهم دولت مردم به مدت 200 روز; آینده روشن است


ساعت: 03:45
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817006

200 روز از آغاز به کار دولت مردمی می گذرد. دولت به همراه مردم در این مدت گام های مهم بسیاری برداشته است و همه اینها آینده روشنی را نوید می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دولت مردمی آیت الله رئیسی از همان ابتدا چند موضوع را در دستور کار قرار داده و شخص رئیس جمهور نیز بر اجرای این موضوعات تاکید جدی داشته است.

خوشبختانه در این دوره 200 روزه کارهای زیادی انجام شده است

علی بهادری جهرمی سخنگوی و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در توییتر خود 40 اتفاق خوب در 200 روز اول دولت مردمی را برشمرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، دولت همراه با مردم در 18 سفر استانی رئیس جمهور، واکسیناسیون عمومی و تاج کنترل و واردات نزدیک به 160 میلیون دوز و تولید بیش از 60 میلیون دوز واکسن خانگی، تزریق 146 میلیون دز واکسن، تصویب عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران شانگهای همکاری و حضور فعال در اکو و مجمع کشورهای صادرکننده گاز، آزادسازی سواحل به نفع مردم، موافقتنامه تبادل گاز (ایران، ترکمنستان و آذربایجان)

از جمله این اقدامات مدیریت مصرف و توزیع سوخت و جلوگیری از خاموشی گازهای خانگی در زمستان را نام بردیم.

از دیگر اقدامات دولت در این 200 روز می توان به انعقاد قراردادهای بزرگ با وزارت نفت برای توسعه میادین نفت و گاز به ارزش بیش از 11 میلیارد دلار، رفع مشکلات فاضلاب اهواز، تسریع در شروع مسکن ملی (ثبت نام بیش از 5 میلیون نفر و تامین زمین (یک میلیون خانه)، احیاء و فعال شدن شوراهای عالی کشور با حضور رئیس جمهور و احیای صنعت فضایی و استقرار موفقیت آمیز اولین ماهواره سنجش را برشمرد. (نور 2) 500 کیلومتر مدار.

در این مدت دولت مردمی اقداماتی از جمله تقویت تعامل و ارتباط با مجلس شورای اسلامی و دیدار اعضای مجامع استانی با رئیس جمهور، رشد 40 درصدی تجارت خارجی، ایجاد 6 مرکز تجاری ایران در کشورهای مختلف، حذف امضای طلا و تسهیل در صدور مجوز کسب و کار و انجام کار و افزایش 30 برابری سرعت صدور مجوز کسب و کار داخلی، دیپلماسی متوازن و فعال با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه و منطقه با محوریت اقتصاد و مقابله با پدیده نجومی. قبوض و ممنوعیت پرداخت خارج از رویه های قانونی و غیر متعارف.

آغاز تحول خودروسازی داخلی با آغاز اجرای هشت بند اصلاحات اساسی در صنعت خودرو، سه برابر شدن سود سهام عدالت و پرداخت یکباره سود تا قبل از پایان سال برای اولین بار صنایع بزرگ و تسهیلات موتوری 17 دلاری و تنظیم انبارهای سازمان اموال، جدیت برای تحول نظام بانکی، تسهیل در پرداخت اعتبارات خرد و افزایش سقف اعتبار و حذف ضامن و حضور در میدان بحران (سیل، زلزله، قطع پمپ بنزین ها و …) از اقدامات قابل توجه دولت آقای رئیسی در نیمه دوم دهه 1400 است.

بهادری جهرمی در این توییت و در جدول با فهرست اقداماتی همچون آغاز واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مردم، شفافیت دولت و الزام به ثبت حقوق و مزایای کارکنان تمامی ادارات در سامانه پاکنا، توجه ویژه به محیط زیست از طریق راه اندازی اقدامات برای احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان، لایروبی رودخانه ها، جمع آوری مشعل های گاز در پالایشگاه ها، ممنوعیت ترال، پاکسازی سواحل، دستور احداث کارخانه زباله سوز در ساری، رفع کمبود کالاهای اساسی و پایان دادن به آن. وی همچنین به کاهش نرخ تورم و توقف وام دهی بانک مرکزی اشاره کرد.

رونق گردشگری پس از دو سال توقف گردشگران خارجی، افزایش چشمگیر فروش نفت، بازدهی 73 درصدی ارز حاصل از فروش نفت و تجارت خارجی در کشور، هزینه رایگان آب، برق و گاز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و رفاه (در مدل مصرف سخنگوی دولت.

در لیست جهرمی با لیست اقدامات دولت بهادر در طول عملیات 200 روزه، اتصال بیش از 1250 روستا به یک شبکه اینترنتی پایدار و پرسرعت، یعنی. معادل یک سال قبل، دستیابی به امکان تعمیر فیبرهای نوری دریایی برای اولین بار در کشور و انعقاد قرارداد با کشورهای همسایه برای تعمیر فیبرهای دریایی، اجرای طرح جهادی آبرسانی به 10 هزار روستا، راه اندازی «بنزین برای همه» پروژه آزمایشی جزیره کیش و واگذاری انگلیس به ایران و پرداخت 530 میلیون دلار بدهی پس از بیش از 40 سال.

اکنون این اقدامات دولت مردمی در آغاز سال و قرن جدید آینده روشنی را برای مردم ایران نوید می دهد و قطعا ادامه این اقدامات با کمک مردم می تواند گره های بسیاری را از پیش روی ملت و دولت باز کند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید