40 منزل مسکونی در روستای آهنگران آسیب جدی دیده است/ عملیات بهسازی و بازسازی آغاز می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; فرزاد محلس الائمه استاندار مرکزی در جریان بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از روستای آهنگران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی یکی از 26 استان کشور است که در هفته گذشته تحت تاثیر بارندگی و سیل قرار گرفت. اگرچه استان های آسیب دیده حدود 18 استان هستند.

وی افزود: استان مرکزی در کشاورزی و دامپروری آسیب دیده است و از نظر تلفات وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها دارد و در سیل هفته گذشته 2 نفر جان باختند که یک نفر در محلات و یک نفر در روستای آهنگران جان باختند.

مخلص الائمه گفت: عملیات امداد و بهسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده در حوزه قنوات، دامداری و کشاورزی آغاز می شود، ارزیابی خسارت به سرعت توسط نهادهای مرتبط از جمله دامپزشکی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، هلال احمر انجام می شود. ، اداره راه اصلی و شهرسازی و راه سازی در حال انجام است.

وی افزود: روستای آهنگران تنها روستایی است که در استان آسیب جدی دیده و حداقل 40 منزل مسکونی در این روستا آسیب جدی دیده و تعدادی نیز تخریب شده است.

استاندار مرکزی همکاری اهالی روستا را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: مردم از همان لحظات اولیه در کنار دستگاه های خدمات رسان، گروه های بشردوستانه و جهادی و از فردای حادثه و نیمه های شب گروه های جهادی بودند. برای ارائه کمک ملحق شد.

مخلص الائمه تاکید کرد: پس از وقوع سیل یک خط لوله گاز در این منطقه شکست که می توانست بسیار خطرناک باشد و بلافاصله جانمایی شد و همچنین مجبور شدیم قسمتی از جاده را که اجازه ساخت و ساز در آن به گروه های جهادی سازمان های مختلف داده نمی شد تخریب کنیم. روز بعد از حادثه نیز حضور داشتند، حماسه زیبایی از کمک به مردم در این منطقه نیز رخ داد.

وی تصریح کرد: چندین ساعت تعداد نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه بیش از یک و نیم برابر جمعیت روستا بود. در این بین تماسی اعلام نشده بود، اما حضور این نیروها بسیار قوی بود و تلاش شد تا گل و لای منازل پاکسازی شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: مسیر خروجی فاضلاب تعمیر و تخلیه و لوازم خانگی آسیب دیده و قابل تعمیر عمدتاً در حال تعمیر است و تعدادی تعمیرات و تدارکات انجام شده و همچنین مکان هایی که نیاز به اسکان موقت داشتند. در شهرستان های اراک و فراخان اسکان انجام می شود.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: خوشحالیم که شاهد برگزاری مراسم گزینش خانواده های تحت پوشش کمیته امداد مرکزی هستیم و امیدواریم بازسازی این منطقه نسبت به گذشته بهتر شود.

وی در پایان تصریح کرد: برخی از خانه های آسیب دیده بخشی از خانه هایی است که قرار بود بازسازی شود و بناهای قدیمی بود که قرار بود به صورت مرحله ای بازسازی شوند که سیل دلیل تسریع در عملیات بازسازی روستا شد. قرار بود با روش ساخته شوند. باید درست و نو ساخته شوند تا بعداً در اثر بلایا آسیب نبینند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید