40 هزار واحد مسکن ملی در فارس تخریب شد


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908635

امروز با حضور وزیر راه و فواید 40 هزار خانه شکسته شد و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: در شیراز و صدرا، ساخت حدود 15 هزار واحد مسکونی ملی آغاز شده است و مشکل اصلی ما در شهرهای با جمعیت بیشتر بود. بیش از 100.000. در ماه های گذشته زمینه های لازم تامین شد.

وی گفت: امروز کلنگ 40 هزار بلوک مسکونی با حضور وزیر راه و فواید عمومی بر زمین افتاد و عملا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: بر اساس توافقات انجام شده با نیروی زمینی ارتش در اراضی کمیل آباد، حدود 18 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن ساخته می شود که 10 هزار واحد آن برای ارتش خواهد بود. پرسنل و 8000 واحد ساخته می شود این برای شیرازی هایی است که در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی گفت: در یکی دو ماه اخیر برای مردم پیامک ارسال شده و حدود 8 هزار نفر از صدرا به شیراز منتقل شده اند و تعداد زیادی از مردم مبالغ اولیه را در قالب طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده اند. بقیه در حال پرداخت این مبلغ هستند.

این مسئول تصریح کرد: امروز در سایر شهرستان های استان از جمله جهرم، فسا، نی ریز، آباده، کازرون و حاجی آباد عملیات اجرایی 40 هزار واحد نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود. .

طالبان تصریح کرد: برخی پروژه ها پروژه های یک طبقه هستند که تلاش می کنیم تا یک سال و نیم دیگر به بهره برداری برسانیم و در دو سال دیگر پروژه های دو طبقه را به بهره برداری برسانیم.

وی بیان کرد: برخی از پروژه های شش طبقه به صورت پایلوت است و تلاش می کنیم این پروژه ها در مدت 36 ماه به بهره برداری برسد.

تابان تصریح کرد: مبنای قراردادهای ما مبلغ 4 میلیون و 500 هزار تومان در سه ماهه سوم سال 1400 است که با توجه به تعدیل و شرایط اعلام شده از سوی برنامه کشور و سازمان مدیریت بودجه، مبالغی به اصل اضافه می شود. مبلغ و این در پایان پروژه مشخص است مردم چه مبلغی باید پرداخت کنند؟

وی تاکید کرد: در شهرهای کوچک 300 میلیون تومان و 400 میلیون تومان وام پرداخت می شود که از اصل مبلغ کسر می شود و مابقی باید توسط مردم پرداخت شود.

این مسئول گفت: در قالب این طرح باید حدود 140 واحد مسکونی در استان فارس بسازیم که ساخت حدود 15 هزار واحد آن هم اکنون آغاز شده و ساخت 40 هزار واحد مسکونی از امروز آغاز می شود.

طالبان گفت: در قالب این طرح به ساخت حدود 75 هزار واحد مسکونی برای شهر شیراز نیاز داریم که بخشی از آن در صدرا ساخته شده و مابقی آن زمین ملکی تامین شده و در دست اقدام است. مراحل قانونی و هنوز نهایی نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در خصوص BMO بحث های زیست محیطی وجود دارد و در حال گذراندن مراحل قانونی هستیم و اگر مسائل به صورت قانونی حل شود قطعا برای طرح نهضت ملی مسکن استفاده می شود.

وی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، دولت زمین ها و املاک خود را با نرخ تقریباً صفر در اختیار مردم قرار می دهد، اما در بافت فرسوده دولت هیچ زمین و ملکی ندارد و این زمین ها متعلق به مردم است. بنابراین در مورد بافت های فرسوده هدف ما نوسازی است و روند آن نیز تعریف شده است که دولت و شهرداری ها نیز سیاست های تشویقی برای این منظور در نظر گرفته اند.

طالبان گفت: 15 هزار واحد مسکونی که در این ولایت راه اندازی شده است، بین 20 تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید