400 میلیون هزینه آبرسانی به ازای هر واحد مسکن ملی نیشابور

ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780722

علیرضا آهویان گفت: برای آبرسانی به دو هزار واحد مسکونی ملی نیشابور با قیمت های امروز 800 میلیارد ریال وام نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا اهویان رئیس اداره آبفای نیشابور در گفتگو با صبح توس در خصوص آبرسانی رسانه ای به محل مسکن ملی نیشابور گفت: روزی که این مکان برای طرح اقدام ملی مسکن انتخاب شد. به آقایان مسئول گفت در جایی که با تاسیسات آبی فعلی امکان تامین آب وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن سطح منابع آب شرب شهرستان امکان تامین آب وجود ندارد.

رئیس شرکت آب نیشابور گفت: یا نیاز به احداث ایستگاه پمپاژ آب در این مکان داریم که هزینه های زیادی را به ما تحمیل می کند و استهلاک بسیار بالایی دارد که صرفه اقتصادی ندارد.

آهویان راه حل دوم را احداث مخزن بر روی محدوده پیش بینی شده دانست و گفت: راه حل دوم پمپاژ مخزن به میرآباد به بالا و پمپاژ آب از چاه های پایین دست و شبکه آبرسانی جدید در دیزاین به آنجا است. و 2000 دستگاه تحویل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون همزمان با تامین زمین و ساخت منازل باید سیستم آبرسانی جدید طراحی و اجرا شود تا آبرسانی به اتمام برسد.

رئیس آبفای نیشابور با بیان اینکه از 2000 خانه در آنجا مطلع شدیم، گفت: 800 میلیارد ریال با قیمت های امروز نیاز است به شرطی که در بازرسی هزینه ها افزایش پیدا نکند. البته مخزن ایجاد شده برای پنج هزار دستگاه کافی است، اما در صورت گسترش شبکه، باید دوباره پر شود.

وی بیان کرد که برای مراحل اجرای این کار یعنی. تامین آب با توجه به افق توسعه پروژه باید حفر چاه، احداث و توزیع مخازن تکمیل شود: برای فاضلاب شبکه غرب شهر تقویت و اجرا شود تا با مشکل مواجه نشود.

به گفته محمود کاووسی نیا رئیس اداره راه و شهرسازی نیشابور برای ساخت 2000 واحد مسکونی در این مکان هزینه آب و فاضلاب هر واحد آپارتمان در این محل 400 میلیون ریال با قیمت های امروز است. فقدان کوچکترین زیرساخت ها هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید