4000 فرزند کارمندان دولت در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می کنند

4000 فرزند کارمندان دولت در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می کنند

روز جدید تولد نوه علیرضا زاکانی شهردار تهران در زارویه سوئیس و مهاجرت فرزند انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور و معاون وزیر در کانادا از جمله موضوعاتی بود که در فضای مجازی و افکار عمومی مطرح شد. مهاجرتی که معاون رئیس جمهور آن را «سفر با اهداف دانش بنیان» نامید.

خرداد: رئیس عملیات زمینی سپاه در خرداد امسال از زندگی «چهار هزار» فرزند مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد و گفت: امروز نزدیک به 4 هزار فرزند برخی از مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا هستند. زنده. این افراد باید «نظارت» شوند تا در آینده به آنها مناصب رهبری در جمهوری اسلامی داده نشود.» یکی دیگر از مقامات این تعداد را «5 هزار» نفر اعلام کرد.

تولد نوه علیرضا زاکانی شهردار تهران در زارویه سوئیس و مهاجرت فرزند انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور و معاون وزیر در کانادا از جمله موضوعاتی بود که در فضای مجازی و افکار عمومی مطرح شد. مهاجرتی که معاون رئیس جمهور آن را «سفر با اهداف دانش بنیان» نامید.

مرتضی سکائی نژاد شهردار قم و یکی از چهره های اصولگرا نیز در واکنش به خبر مهاجرت همه فرزندانش به خارج از کشور هدف از این سفر را «علم آموزی» و فرزندانش «فیلم» دانست. سفیران نظام. یکی از فرزندانش بعداً اظهارات پدر را تکذیب کرد.

اگرچه به گفته رسانه های حامی دولت، رئیس جمهور دستور داده که «اگر پدر برود، پسر هم برود»، اما درباره خروج پسر معاونش از کشور و مهاجرت به کانادا سکوت کرده است.

پسر خانم خزعلی در کانادا در شرکت یکی از متهمان پرونده های موسوم به ارزش افزوده کار می کند که حجم این پرونده به چند هزار میلیارد تومان می رسد. شرکت مادر و سرمایه گذار او در کانادا 7gate نام دارد که صاحبش پرونده ای به ارزش 8 هزار میلیارد تومان دارد. آذری جهرمی وزیر اسبق ارتباطات گفت: این شرکت ها با حمایتی که داشتند به جیب مردم ضربه زدند.

سه برادر وزیر جهاد کشاورزی نیز به عنوان سرپرست حراست وزارت جهاد کشاورزی منصوب شدند. یکی از روابط عمومی این نهاد در تکذیبیه احمقانه انتصاب 3 برادر را همزمان تکذیب نکرد اما انتصاب یکی از برادران وزیر را به عنوان سرپرست حراست وزارت جهاد کشاورزی تایید کرد. این در حالی است که فعالان این حوزه از استخدام سایر یاران ساداتی نژاد در این وزارتخانه پرحاشیه خبر می دهند. اخیراً خبر دستگیری بردار وزیر جوان نیز تکذیب شده است.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین خبر دستگیری مشاور خود و یکی از منصوبین برادر آیت الله مکارم را تکذیب کرد اما پاسخ روشنی به ادعای این نماینده مجلس مبنی بر دخالت همسر دوم، پسر و فرزند دیگرش نداد. در این مورد.

محمدهادی زاهدی وفا، وزیر فعلی رفاه اجتماعی که رئیس جمهور او را جانشین خجت‌الله عبدالملکی می‌داند، به گفته یکی از شخصیت‌های سیاسی کشور، وی بین سال‌های 71 تا 73 در کانادا زندگی می‌کرده و از سال 80 تا 1361 دختری کانادایی دارد. تابعیت کوچینی نژاد، نماینده مجلس این موضوع را مهم ارزیابی کرد و گفت: قطعاً در تصویب صلاحیت زاهدی وفا در مجلس برای تصدی سمت وزیر تأثیرگذار خواهد بود.

دفتر محسن هویستمر، رئیس شرکت ملی نفت و معاون وزیر نفت نیز از پاسخ به سوال آفتاب نیوز درباره مهاجرت فرزندش به کانادا خودداری کرد.

مرتضی میریان، رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خردادماه امسال در یک برنامه تلویزیونی از زندگی «چهار هزار» فرزند مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد و گفت: امروز نزدیک به 4 هزار فرزند برخی کارمندان در آمریکا، آنها در اروپا و کانادا زندگی می کنند. این افراد باید «نظارت» شوند تا در آینده به آنها مناصب رهبری در جمهوری اسلامی داده نشود.» یکی دیگر از مقامات این تعداد را «5 هزار» نفر اعلام کرد. البته همه بزرگواران دولت سیزدهم در خارج از کشور زندگی نمی کنند.

سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و فرزند سید محمد پژمان، شهردار سابق مشهد، از اعضای ستاد انتخاباتی و از نزدیکان سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور است. مدیریت بنیاد ملی انتصابی بازی های رایانه ای.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه بازی های رایانه ای در این باره به خبرنگار آفتاب نیوز گفت: در برخی جلسات باید ساده ترین مسائل مربوط به این حوزه را برای آنها توضیح دهیم.خارجی و زندگی مجلل خود را دارد.

روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در تماس با خبرنگار آفتاب نیوز از تکذیب، تایید یا توضیح این موضوع خودداری کرد.

سید محمد رحیم مرتضوی فرزند سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز از سوی شهردار تهران به عنوان شهردار منطقه 9 منصوب شد. اعتراض برخی از اهالی این محل به حاکمیت این آقا چندی پیش خبرساز شد. برادر دیگر این آقازاده نیز یکی از مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر بود که به مدیریت کاملا نامرتبط یعنی مدیریت املاک بنیاد مصطفان منتقل شد.

برخی از فعالان سیاسی با الگوبرداری از فرزندان اعضای حزب کمونیست چین که شاهزاده های سرخ نامیده می شوند، از شاهزادگان دولت ریاست جمهوری به عنوان شاهزاده های نارنجی یاد می کنند.

تحلیلگران می گویند دلیل نرمش غرب در قبال اقامتگاه اشراف ایرانی (بر خلاف شدت معمول غرب در روابط با اشراف روسی) به دلیل ظرفیت اطلاعاتی و امنیتی این افراد است که امکان جذب را فراهم می کند. به عنوان طعمه در خارج از کشور

دیدگاهتان را بنویسید