43 سال است که دشمنان در مواجهه با ایران اسلامی اشتباه محاسباتی کرده اند


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900186

مردم ما برای چندمین بار دشمن را شکست دادند

رئیس جمهور گفت: دشمنان 43 سال در مقابله با ایران اسلامی اشتباه محاسباتی کردند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم بزرگداشت روز آتش نشان با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از خانواده های شهدای آتش نشان در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در مراسم بزرگداشت روز آتش نشان به مقام شامخ شهدای آتش نشان ادای احترام کرد.

همچنین با حضور رئیسی 134 آتش نشانی تهران بزرگ و 77 آتش نشانی ویژه بانوان شامل 16 خانم آموزش دیده افتتاح شد.

رئیسی همچنین از نمایشگاه تجهیزات آتش نشانی عملیاتی شامل خودروهای تنفسی، چراغ آتش نشانی و شناورهای نجات بازدید کرد.

رئیسی در مراسم گرامیداشت روز آتش نشان که شب گذشته در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام و منزلت همه شهدا به ویژه شهدای ایثارگر آتش نشان، گفت: روز آتش نشان فرصتی برای تجلیل از ایثار است. گذشت و ایثار آتش نشانان و همه عزیزانشان که جان خود را برای حفظ دین و کشور و مردم خود فدا کردند.

وی با بیان اینکه این روحیه ایثار و گذشت بسیار ارزشمند است و باید از آن تقدیر و تجلیل کرد، افزود: آتش نشانی فقط یک شغل نیست بلکه شغل بسیار ارزشمندی است که جان انسان ها را نجات می دهد.

رئیس جمهور با قدردانی از اضافه شدن آتش نشانان زن آموزش دیده به سازمان آتش نشانی، بر ضرورت پیشگیری تاکید کرد و گفت: رسانه ملی و نهادهای آموزشی نقش مهمی در این زمینه دارند.

نظارت موثر بر ساخت و سازها و ساختمان های خطرناک از دیگر نکات مهم در سخنان رئیس جمهور بود. رئیسی از سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها خواست با جدیت به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: به هیچ وجه نباید از ساختمان های غیر ایمن غافل شد و برای ایمن سازی آنها مهلت داد تا شاهد حوادث تلخی مانند متروپل و پلاسکو نباشیم.

رئیسی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای مقابله با حوادث، بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در ساخت ساختمان های علم بنیان تاکید کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود مطالبات آتش نشانان در حوزه مسکن و همچنین مشکل سختی مشاغل را مطالبات منصفانه و صحیح دانست و از شهردار تهران خواست با طرح این موارد، اجرای آنها را پیگیری کند. در جلسات شورای دولت

رئیس جمهور همچنین بر لزوم نوسازی تجهیزات آتش نشانی در سراسر کشور به منظور کاهش خطرات برای آتش نشانان تاکید کرد.

رئیسی در پایان سخنان خود به ناآرامی های اخیر کشور نیز اشاره کرد و گفت: 43 سال است که دشمنان در مواجهه با ایران اسلامی اشتباه محاسباتی کرده اند و فکر می کنند ایران مانند برخی کشورها ضعیف و مسلط است اما اینجا ایران است. ، سرزمین دلاوران و مردم.» حاکمی که با ترفند و نیرنگ اجازه نمی دهد دشمنان بر این کشور و دستاوردهای بزرگ ملتش مسلط شوند.

وی افزود: این دومین بار است که مردم ما در مقابل دشمن شکست می خورند و دشمنان باید بدانند که ملت ایران را شکست خواهند داد زیرا این ملت همیشه به زور پشت سر کشور و نظام خود خواهد ایستاد.



دیدگاهتان را بنویسید