45 درصد رشد اقتصادی استان زنجان از طریق بهره وری حاصل می شود


ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819480

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: امسال 8.7 درصد افزایش برای استان زنجان پیش بینی می شود که 45 درصد آن باید از طریق بهره وری باشد و اداره کل امور اقتصادی و دارایی نقش بسیار مهمی در بهره وری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; خلیل قاسملو امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان اظهار داشت: در انتظار مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان، هماهنگی و حرکت برنامه در راستای شعارهای دولت نابرابری است.

وی با بیان اینکه همه این شعارها برای دستیابی به اهداف کلان اقتصادی از جمله کنترل تورم، بیکاری و تعدیل ضریب جینی به کار می رود، خاطرنشان کرد: کشور در این موارد وضعیت مناسبی ندارد، به طوری که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند: اقتصاد در خط مقدم قرار دارد. کشور واقع شده است.

قاسملو با بیان اینکه همه اینها باید در کارکرد تولید، سرمایه گذاری و اشتغال مورد توجه قرار گیرد، افزود: این موارد بر عهده اداره کل امور اقتصادی و دارایی است که دامنه وسیع و وظایف بسیاری در حوزه های مختلف از جمله دارد. منابع و هزینه ها. «اقتصاد کلان بسیار مهم است.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه هم درآمدها و هم هزینه ها در راستای بهره وری است، گفت: پیش بینی می شود امسال برای استان زنجان 8.7 درصد رشد داشته باشد که 45 درصد از این پیشرفت از طریق بهره وری و اداره کل اقتصاد انجام شده است. امور و دارایی، نقش بسیار مهمی در بهره وری ایفا می کند.

وی افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی مسئول سیاست های پولی و مالی است و نقش مهمی در حمایت از تخصیص منابع و ارتقای بهره وری در دستگاه ها دارد، اما علاوه بر حمایت، تخصیص منابع نیز بسیار است. مهم.”

قاسملو تاکید کرد: باید بتوانیم منابع را در فعالیت ها سرمایه گذاری کنیم و به مکان هایی اختصاص دهیم که بیشترین تاثیر را برای رشد اقتصادی دارند.

وی با اشاره به پنجره واحدهای سرمایه گذاری استان زنجان خاطرنشان کرد: پنجره واحدهای سرمایه گذاری و نقشه راه اطلس سرمایه گذاری در نهایت باید نقشه سرمایه گذاری در استان را به ما نشان دهد که مکان های موجود برای سرمایه گذاران مناسب و خدمات لازم و مراجع ارائه شود. در اسرع وقت صادر و طبق سند آمایش سرزمین با محیط زیست سازگاری دارد.


* اقدامات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به پایلوت ملی تبدیل شد.

ابوالفضل آباشیان مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در دوران مسئولیت خود گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از سال 93 تاکنون همواره به عنوان یکی از اولین و بالاترین رتبه ها این استان است و هر 3 معاونت این اداره کل بر اساس تعهدات اعلام شده از سوی وزارت متبوع در رده های برتر و اول کشور قرار داشتند.

وی سرمایه انسانی را تنها و مهمترین سرمایه یک سازمان عنوان کرد و گفت: سرمایه انسانی به معنای نیروی انسانی علاوه بر دانش، مهارت، تجربه ارزشمند، تعهد و دلسوزی نسبت به اصول سازمانی است.

عباسچیان با اشاره به اقدامات برجسته این اداره کل که به صورت پایلوت در سطح کشور در حال اجراست، خاطرنشان کرد: راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری که در حال حاضر 33 فرآیند و استعلام به صورت الکترونیکی انجام شده و تاکنون 2734 پرونده و بیش از 10 هزار مورد است. استعلام 16 استان کشور از پنجره واحد سرمایه گذاری استان زنجان الگوبرداری کرده اند.

وی افزود: هدف اصلی پنجره واحد سرمایه گذاری برنامه ریزی مراحل و مدیریت سازمان است و میانگین زمان پاسخگویی 45 روز است.

مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: نقشه راه سرمایه گذاری از دیگر اقداماتی است که مبنای SDI سازمان نقشه برداری کشور قرار گرفت.

وی افزود: راه اندازی سامانه ورود ماهیانه اطلاعات به دستگاه های اجرایی به منظور معرفی دولت الکترونیک، ارتقای بهره وری در دستگاه های اجرایی از جمله عوامل مالی در تمامی برنامه ها و راه اندازی سامانه مدیریت کیفیت در تمامی واحدهای مالی و نظارت بر مسائل مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی زنجان این نیز بخشی دیگر از اقدامات بود.

آباشیان گفت: استان ها زمانی می توانند با تمام ظرفیت کار کنند که هر دو بال موفقیت یعنی. مسئولیت و تفویض اختیارات به استان ها داده می شود وگرنه تا زمانی که باید تعادل بین این دو جناح حفظ شود نمی توان انتظار داشت.

محمدرضا نادری سرپرست جدید اداره کل اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز گفت: برخورد با مشکلات و فشارهای اقتصادی حق مردم ایران نیست.

وی افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم بارقه امید بیشتری را در دل محرومان شاهد هستیم و امیدواریم بتوانیم در جهت رفع مشکلات اقتصادی جامعه گام برداریم.

در پایان این مراسم با تقدیر از زحمات ابوالفضل آباشیان در مدت تصدی این مسئولیت، محمدرضا نادری به عنوان سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استانداری زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید