46 جسد در یک کامیون در تگزاس آمریکا پیدا شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شواهد نشان می دهد که تلاش برخی از مهاجران غیرقانونی برای انتقال به آمریکا منجر به مرگ حداقل 46 نفر و اعزام 16 نفر به بیمارستان شده است.

منابع رسانه ای آمریکایی گفتند که پلیس و نیروهای امنیتی یک کامیون حامل مهاجران غیرقانونی را در نزدیکی ایستگاه جنوب غربی در سن آنتونیو، تگزاس پیدا کردند.

مقامات تگزاس می گویند پس از مشاهده یک کامیون در جاده ای دورافتاده در جنوب غربی سن آنتونیو، 46 نفر جسد پیدا کردند و 16 نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش گاردین، یافتن این کامیون “ممکن است مرگبارترین فاجعه در میان هزاران نفری باشد که در دهه های اخیر در تلاش برای عبور از مرز مکزیک با ایالات متحده جان خود را از دست داده اند.”

به گفته ویلیام مک مانوس، رئیس پلیس سن آنتونیو، ساعت 6 بعدازظهر دوشنبه (به وقت محلی)، یکی از شهرداران شهر پس از شنیدن فریاد یکی از مسافران کامیون، او را دید و پلیس را در جریان گذاشت.

پلیس تگزاس می گوید که جسد مردی را پس از جستجو در نزدیکی کامیون پیدا کرده و پس از بازکردن آن، ده ها جسد دیگر را در کامیون پیدا کرده است.


14010407000155 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

چارلز هود، رئیس اداره آتش نشانی سن آنتونیو گفت که حداقل 46 نفر کشته شدند و 16 نفر از جمله 12 بزرگسال و چهار کودک به دلیل بیماری های ناشی از گرما به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته این کارمند آمریکایی، در کامیون آب نبود، افرادی که زنده پیدا شدند کم آب بودند و بدنشان بسیار داغ بود.

در همین حال، رئیس پلیس سن آنتونیو اعلام کرد که پلیس سه نفر را دستگیر کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا دستگیری آنها مربوط به قاچاق انسان است یا خیر.

ویلیام مک مانوس افزود که اکنون این احتمال وجود دارد که افراد داخل کامیون بخشی از تلاش غیرقانونی برای ورود به ایالات متحده بوده و وزارت امنیت داخلی تحقیقات را رهبری می کند.

مارسلو ابراند وزیر امور خارجه مکزیک به خبر افتتاح این کامیون واکنش نشان داد و گفت که سرکنسول این کشور در سن آنتونیو برای اطلاع از وضعیت به محل حادثه رفته است.

ابراند با تاکید بر اینکه ملیت قربانیان این حادثه مرگبار هنوز مشخص نشده است، افزود: سرکنسول مکزیک آماده کمک به شهروندان مکزیکی خواهد بود.

گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس نیز به خبر کشف این کامیون با بیش از 46 جسد در سن آنتونیو واکنش نشان داد و در توئیتی از دولت دموکرات جو بایدن به دلیل نادیده گرفتن اوضاع در مرز جنوبی ایالات متحده انتقاد کرد.

گاردین در پایان گزارشی از کشته شدن مهاجرانی در سن آنتونیو تگزاس که سعی داشتند از مکزیک به آمریکا برسند، می نویسد.

در این گزارش آمده است: «این شهر قبلاً صحنه مرگ و میر مهاجران بوده است. ده نفر در سال 2017 بر اثر گیر افتادن در کامیون جان خود را از دست دادند. در سال 2003، 19 نفر در یک کامیون در سن آنتونیو پیدا شدند.


14010407000156 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

مهاجرانی که از فقر و خشونت در آمریکای مرکزی فرار می‌کنند، معمولاً از مرز مکزیک به ایالات متحده می‌روند و گاهی در شرایط بسیار خطرناکی سوار کامیون‌های بزرگی می‌شوند که توسط قاچاقچیان سازماندهی شده‌اند.

از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در ایالات متحده و وعده های آن برای تغییر سیاست ضد مهاجرتی ترامپ، تعداد بی سابقه ای از افراد در مرز آمریکا و مکزیک دستگیر شده اند.

دولت بایدن از مهاجران خواست که وطن خود را به مقصد ایالات متحده ترک نکنند و برخلاف وعده هایش، سیاست بازگرداندن پناهجویان به مکزیک را در دوره ترامپ از سر گرفت.

برخی از منتقدان می گویند سیاست های سخت گیرانه تر، مهاجران را به سمت قاچاقچیان انسان می کشاند و جان آنها را به خطر می اندازد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید