46 زندانی مشمول مقرری قانونی آزاد شدند


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914047

دادستان تهران گفت: با دستور روز گذشته رئیس قوه قضائیه پرونده تعدادی از واجدین شرایط رفاقت حقوقی مورد رسیدگی قرار گرفت و ۴۶ نفر که تعدادی از آنها در اغتشاشات اخیر تهران دستگیر شده بودند، آزاد شدند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بعد از ظهر دیروز دستورات حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای پس از پیروزی مهیج و عملکرد غیورانه تیم ملی فوتبال کشورمان و شادی و نشاطی که در سراسر ایران اسلامی رقم خورد به مراجع و مراکز قضایی مربوطه ابلاغ شد.

در دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مراجع و مراکز قضایی ذیربط آمده است: برای آن دسته از زندانیان که شرایط بهره مندی از دوستی های قانونی را دارند حداکثر مساعدت و همکاری صورت گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آنان به زندان فراهم شود. آغوش گرم خانواده هایشان باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد

یک روز پس از صدور این دستور، دادستان تهران از رسیدگی به پرونده ۴۶ زندانی که تعدادی از آنها از شورشیان حوادث اخیر بودند خبر داد.

صالحی در تشریح خبر فوق گفت: پس از دستور روز گذشته رئیس قوه قضائیه، پرونده تعدادی از واجدین شرایط رفاقت حقوقی و 46 نفر که تعدادی از آنها در اغتشاشات اخیر تهران دستگیر شده بودند، تشکیل شد. با کمک های انجام شده از زندان آزاد شد.

دادستان تهران تصریح کرد: با توجه به بررسی پرونده افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند و شرایط ارتکاب جرم اجازه کمک به آنان را می داد، موضوع رسیدگی و این افراد با قرار وثیقه مناسب آزاد شدند.

باید بگویم؛ دستور رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بدیهی است کسانی که در پرونده های اخیر جنایت کردند و مدافعان امنیت مردم را کشتند و زخمی کردند، اموال مردم را آتش زدند و قرآن را سوزاندند قابل گذشت نیستند و عناصر اصلی و مقصر هستند. در تحولات اخیر جایی برای آشتی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید