480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در ابتدای دولت سیزدهم خواهیم داشت / ماهانه 12 هزار میلیارد بدهی دولت قبل.


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878043

رئیس جمهور خطاب به مردم خراسان شمالی اعلام کرد:

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم با کسری بودجه 480 هزار میلیارد تنی مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر دولت ماهانه 12 تا 13 میلیارد تن فاکتورهای مربوط به دولت قبل را پرداخت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرتراک بوینورد، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز در جمع مردم بویرنورد گفت: اکنون با اقدامات انجام شده برای افزایش فروش نفت بدون استقراض از بانک مرکزی کشور را اداره می کنیم.

آیت الله رییسی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم 700 خانواده در ایران یک روز عزاداری کردند، گفت: این در حالی است که در حال حاضر تعداد جان باختگان به صفر رسیده و در برخی کشورها به 550 نفر می رسد. یک روز کشته شد.

رئیس جمهور این موفقیت را مرهون الطاف الهی و تلاش کادر پزشکی و درمانی کشور می داند که جان خود را برای حفظ جان مردم فدا کردند.

ماهانه 12 هزار میلیارد بدهی از دولت قبل دریافت می کنیم

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در ابتدای کار با 480 هزار میلیارد تن کسری بودجه مواجه بود و ماهانه 12 تا 13 هزار میلیارد تن بدهی و فاکتور به دولت قبل پرداخت می کنیم.

وی تاکید کرد: اما دولت به برکت، عزت و اقتدار مردم، بدون ایجاد تعهد جدیدی برای کشور، صادرات نفت را به حد قابل قبولی رسانده است.

آیت الله راسی با بیان اینکه تلاش می کنیم حقوق کارمندان، معلمان و بازنشستگان عادلانه باشد، گفت: اما باید در دولت امکانات عدالت داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: هدف از سفرهای استانی پیگیری دقیق مسائل است زیرا اگر اینطور نبود می توانستیم در تهران به صورت تصویری از مشکلات استان ها مطلع شویم اما قطعا حضور موثرتر است.

آیت الله راسی گفت: ما تجربه حضور در کنار مردم و شنیدن دقیق حرف مردم را داریم و همیشه معتقدیم که باید با مردم ارتباط نزدیک داشته باشیم و حرف مردم را بشنویم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که بانک مرکزی در سه ماهه آخر سال منتشر کرد، اعلام شد که اگر پول چاپ نداشته باشیم با مشکل مواجه می شویم، اما مراقب باشید رشد اقتصادی چهار دهم به آن رسیده است. 4 درصد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کشور برای افزایش رشد اقتصادی و ارزش پول ملی برنامه ریزی می کند، گفت: اگر پول ملی بیهوده شود، هر چقدر هم حقوق اضافه شود، مخالف عزیزی نخواهیم بود. تورم باید مهار شود .

من وضعیت اقتصادی مردم را می دانم

وی گفت: از وضعیت زندگی مردم در شهرها و روستاها مطلع هستم، با مردم در ارتباط هستم و برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنم.

آیت الله رییسی گفت: با بهبود وضعیت تاج، تجارت شروع شد، مدارس شروع به کار کردند و شرایط مساعد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رهبری فرمودند مشکلی حل نشدنی نیست، گفت: مردم خراسان شمالی را در این شرایط و وضعیت کشور با حمایت مردم و تصمیم و اراده دولت و تلاش همه اقشار بدانند. انتظار جامعه از کشور

وی با بیان اینکه دشمن با افزایش تحریم ها و تهدیدها و تشدید حصر می خواهد مردم را تحت فشار قرار دهد، تاکید کرد: اما با مقاومت مردم تحریم ها شکست خورد و ما به عنوان نماینده مجلس این را با ملت ایران به آنها می گوییم. “از زور استفاده نکنید زیرا کار نمی کند.

رئیس جمهور افزود: پس از 43 سال زندگی به برکت انقلاب اسلامی ایران و مقاومت امروز مردم، دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد ناامیدی در بین مردم است.

همه مسئولان وظیفه دارند جهاد را تبیین کنند

وی گفت: در جنگ رسانه ای دشمن همه ما وظیفه داریم تبیین کنیم و همه باید بدانند در تبیین جهاد باید روشن فکر باشند و اجازه ندهند دشمن ناامید شود.

آیت الله رییسی گفت: هرکس در هر مقامی به هر کاری می پردازد باید امیدی را در دل مردم ایجاد کند و این امید تنها در گفتار ممکن نیست، بلکه مردم باید اعمال امیدواران را در عمل ببینند. “

رئیس جمهور ایران یادآور شد: همه ادارات، سازمان ها و ارگان هایی که به نام انقلاب خدمت می کنند باید در دل جوانان ایرانی امید ایجاد کنند زیرا همه ما به عنوان خادم وظیفه داریم با تمام توان به مردم خدمت کنیم.

وی گفت: امروز جوانان ایرانی با اتکال به خداوند قطعا می توانند پیروزی ها و موفقیت های بسیاری را کسب کنند.

وی گفت: با این وجود خدمت به مردم را افتخار خود می دانم و تمام تلاشمان این است که کشور را در تراز جمهوری اسلامی ایران و در شأن مردم و جایگاه ملت ایران نگه داریم.

رئیس جمهور گفت: 50 سال است که پروژه نیمه تمام در کشور داریم اما به دنبال اولویت ها هستیم و اولویت های استان مشکل ماست و قطعا همه آنها حل می شود.

رئیس جمهور با اشاره به صنعت پتروشیمی خراسان گفت: این شرکت برکات زیادی برای استان دارد اما لزومی به استفاده از آب شرب در آن نیست بلکه باید از پساب استفاده کرد.

وی گفت: حداکثر تا پایان امسال باید ظرفیت تامین آب شرب و کشاورزی که اکنون پتروشیمی ها از آن استفاده می کنند در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید