486 میلیارد خسارت سیل در مناطق مختلف فریدونشهر


ساعت: 17:20
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887723

معاون فرماندار فریدونشهر با اشاره به فعالیت 15 تیم امدادی در سیل اخیر، از برآورد اولیه 486 میلیارد ریال خسارت سیل به شیلات، کشاورزی، مناطق عشایری، تاسیسات شهری و راه های روستایی فریدونشهر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی استانداری فریدونشهر در گفتگو با صاحب نیوز؛ وی بیان کرد: با توجه به گزارش های دریافتی از مردم و بازدید میدانی تیم های امدادی و پس از افزایش شدت بارندگی های موسمی تا 32 میلی متر که به صورت بارندگی و به صورت لحظه ای در برخی از مناطق شهرستان فریدونشهر از 7/5 شروع شد. /1401 و طی سه روز به صورت پراکنده با سرازیر شدن عنایات الهی و ایجاد سیل و خسارت در مناطق شهری، روستایی و عشایری ادامه دارد.

علی کلانی بیان کرد: پس از وقوع این سیل، گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر به همراه تمامی ادارات شهرستان در قالب 15 تیم آغاز به کار کردند و امدادرسانی همچنان ادامه دارد و در این راستا ادامه دارد. 46 خانوار عشایری از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر منتقل و در مکان‌های امن اسکان داده شده‌اند و برای 216 خانوار با 1402 نفر آسیب‌دیده در سیل اخیر پتو، فرش، چادر، نایلون و بسته‌های مواد غذایی ارائه شده است.

وی افزود: خوشبختانه پس از اخطارهای اداره کل مدیریت بحران استان و اداره کل هواشناسی استان اصفهان و در نتیجه اطلاع رسانی از سوی فرمانداری فریدونشهر و اعلام آمادگی همه یگان های خدمات رسان با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و با کنترل و مدیریت اوضاع، با کاهش چشمگیر خسارات و خسارات مالی، تلفات جانی ناشی از سیل اخیر در این شهرستان گزارش نشده است.

معاون فرماندار فریدونشهر برآورد اولیه خسارت این حادثه در این شهرستان را بر اساس گزارش بازدیدهای تیم های ارزیاب 486 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم برآورد اولیه خسارات ناشی از حادثه برای اعلام میزان خسارت پس از پایان بارندگی و شناسایی تمامی مناطق آسیب دیده، حادثه لزوماً نهایی نیست.

کولانی خسارت وارده به عشایر را بیش از 150 میلیارد ریال عنوان کرد که شامل تلف شدن 300 تخته چادر، تلف شدن حدود 200 راس دام، انهدام 300 فقره لوازم منزل، تخریب حدود 80 کیلومتر راه عشایری، 20 مورد است. آسیب به کانال ها و تاسیسات آب شرب و غیره.

وی در خصوص خسارات وارده در حوزه شهری، میزان این خسارت را 100 میلیارد ریال عنوان کرد که شامل خسارت وارده به فضای سبز، مخازن کارخانه آسفالت و معابر نوساز فریدونشهر و انبار برف می شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی استانداری فریدونشهر گفت: افزایش ناگهانی حجم آب جاری و جاری شدن سیلاب موجب خساراتی در حوزه راه های روستایی از جمله شستشوی آب، ورود گل و لای به دره های فرعی، شناور شدن شد. و از بین بردن شانه های جانبی معادل 15 میلیارد ریال می باشد.

قولانی بیش از 300 هکتار از اراضی زیر کشت غلات و حبوبات را تخریب کرد و 50 درصد آن را که معادل 800 تن محصولات کشاورزی است و حدود 500 هکتار از باغات و منابع طبیعی را از بین برد، از جمله خسارت سیل اخیر در بخش کشاورزی. بخش یک شهرک و تخریب وی بیش از 120 تن ماهی را از جمله این تلفات برای اداره شیلات شهرستان ذکر کرد که در مجموع 236 میلیارد ریال را شامل می شود.

وی از همه شهروندان این شهرستان خواست هشدارهای ایمنی مرکز مدیریت بحران استان و شهرستان را جدی گرفته و در هنگام بارندگی و هنگام اعلام هشدار از تردد در جاده ها و نقاط بحرانی خودداری کنند.

معاون فرماندار فریدونشهر تاکید کرد: ارائه خدمات به مردم در زمینه های آب، برق، مخابرات و …. بدون مشکل خاصی انجام می شود به جز راه ارتباطی روستای کهگانک به روستای وازوه که به دلیل ورود گل و لای ناشی از سیل مسدود شده است، این امر انجام شده است، تمامی راه های شهری و روستایی باز و تردد در آنها امکان پذیر است. اقدامات اجرایی برای اصلاح مقاطع آسیب دیده توسط مدیریت راهداری شهرستان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید