5 درصد فروش آب از سد کرج و سد طالقان به استان البرز می رسد/در 3 شاخص ورزشی، آموزشی و درمانی با ضعف جدی مواجه هستیم.


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915107

علی حدادی گفت: نظر ملی در مورد البرز این بود که استانی ممتاز است در حالی که مناطق کمتر برخوردار و حاشیه ای با عقب ماندگی زیادی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حدادی رئیس مجمع نمایندگان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: قانون تسهیل صدور پروانه کسب در شورای اسلامی برای حذف امضاهای طلایی و در راستای هدف اصلاح ساختار اقتصادی تصویب شد. کشور

حدادی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مجبور نیستند با تشریفات اداری مواجه شوند، افزود: علاوه بر قانون جهش ساخت و ساز دانش بنیان، قانون جهش ساخت مسکن در مجلس پیگیری شد که یکی از مشکلات جدی کشور خرید مسکن توسط جوانان است. مردم و اجاره بها

وی بیان کرد: قانون مالیات بر خانه های خالی، قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح ساختار بانک مرکزی از دیگر قوانین مصوب مجلس است که در بودجه 1401 تلاش ما بر این بود که دولت کسری بودجه نداشته باشد و دولت با کسری بودجه مواجه نشود. از بانک مرکزی وام نمی گیرد.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه خوشبختانه توزیع اوراق بهادار به حداقل رسیده است، تصریح کرد: علاوه بر این 5 درصد از منابع فروش آب سدهای کشور در همین منطقه مصرف می شود، البرز 2 سد بزرگ دارد و درخواست کردیم وزیر نیرو آن را عملیاتی کند.

وی گفت: آب شرب روستاهای البرز با مشکل جدی مواجه است و باید از منبع مذکور برای اصلاح ساختار آب شرب روستاها در قالب بهینه سازی لوله های فرسوده و تامین آب استفاده شود. 70 درصد روستاهای البرز در طالقان، نظرآباد، ساوجبلگ و چهارباغ است.

حدادی افزود: نگاه ملی به البرز استانی ممتاز بود، در حالی که مناطق کم برخوردار و حاشیه ای با عقب ماندگی زیاد داریم، شاخص بهداشت و درمان، آموزش و ورزش با ضعف جدی همراه است، بنابراین دولت موظف است بازنگری کند. شاخص ها دوباره تبدیل شدند.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس با اشاره به اینکه تغییر کرج به البرز صرفا یک تغییر نشانه است، در حالی که باید زیرساخت ها فراهم شود، امروز با عدم توزیع اعتبار و بودجه مواجه هستیم، بر اساس اصل سوم قانون اساسی، توزیع ثروت و سرمایه باید عادلانه باشد.

حدادی ادامه داد: البرز ششمین استان کشور از نظر منابع درآمدی است، اما جایگاه خوبی در توزیع اعتبارات ندارد، باید در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال 1402 اقدامات لازم برای احیای مجدد صورت گیرد. متأسفانه شاخص آموزشی البرز با سیستان برابری می کند.


ستاره احمدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید