5 سیگنال عجیب برای بازار دلار

در روزهای اخیر این کانال 28000 حجم نوسان داشته است. چه سیگنال هایی بر بازار تاثیر گذاشته است؟

عوامل موثر بر قیمت دلار

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی درباره موضوعاتی که بر روند صعودی اخیر دلار تاثیر گذاشته است، گفت: “

وی ادامه داد: اما نکته مهمتر در این زمینه این است که اگر به شاخص دلار آمریکا نگاه کنیم، به دلیل افزایش تورم و افزایش نرخ بهره، سپرده های سرمایه گذاری در آمریکا افزایش یافته و تقاضای جهانی افزایش یافته است. در کشور ما نیز تا حدودی مشاهده می شود.

دیبا درباره یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر بازار گفت: قیمت درهم عاملی بود که این روزها به بازار دلار سیگنال داد.

این کارشناس گفت: از نظر فنی حد روانی 28 هزار و 600 حدی است که تاکنون شکستن آن برای دلار امکان پذیر نبوده است، اما با توجه به اینکه این سطح بارها آزمایش شده و ناموفق بوده است، ممکن است قیمت این بار کاهش می یابد. انرژی موفقیت در محدوده 28 هزار و 600 تن است و هر چه کمتر باشد، ورود برای سرمایه گذار مردد جذاب تر است.

دیبا ادامه داد: از سوی دیگر باید در نظر داشته باشیم که سیاست هایی که چین در پیش گرفته علاقه ای به تضعیف دلار ندارد و می خواهد شاهد تقویت دلار باشیم.

سیگنال های رو به رشد برای بازار طلا

برزو حق شناس دیگر کارشناس بازار مالی گفت: اخبار برجام نشان می دهد که احتمال توافق کم است. دولت نیز در تلاش است تا بازار گفتار درمانی را از خود دور نگه دارد. از سوی دیگر در بحث پایه پولی، بی انضباطی مالی همچنان رو به رشد است و نقدینگی در نتیجه پایه پولی رشد می کند.

وی ادامه داد: اشتباهی که اکنون سیاستمداران مرتکب می شوند این است که بازارها را سرکوب می کنند و نمی گذارند با تورم رشد کنند.

این کارشناس گفت: روند دلار و طلا احتمالا صعودی خواهد بود. هر چند دولت سعی در کنترل آن دارد. به نظر می رسد روند انس تا پایان سال 2022 صعودی باشد. در نتیجه طلا با این دو اهرم ممکن است رشدی بالاتر از دلار را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید