5 شرکت قدرتمند جهان در یک روز جدید

 5 شرکت قدرتمند جهان

در لیست 5 شرکت برتر جهان قطعا نام ابرقدرت های اقتصادی دیده می شود و آمریکا و چین کشورهایی هستند که باید در این لیست قرار بگیرند.

۸۹ سال از زمانی که مجله فورچون ۵۰۰ شرکت برتر جهان را رتبه بندی کرد می گذرد و برخی از شرکت ها بیش از ۵۰ سال است که در فهرست این مجله حضور دارند.

اکنون به بررسی این شرکت ها می پردازیم که در چه زمینه ای فعالیت می کنند و در کدام کشورها حضور دارند و برای چه سالی در این زمینه فعالیت می کنند. برای ثبت شرکت در ترکیه به سایت ایران 2 ترک مراجعه کنید.

ساینوپک

سینوپک یک شرکت نفت و گاز چینی است که در منطقه چائویانگ پکن مستقر است. در آخرین رتبه بندی در سال 2013، سینوپک با درآمد 411 میلیون دلاری، پس از والمارت، رویال داچ شل، اکسون موبیل و شرکت ملی نفت چین، پنجمین شرکت بزرگ جهان از نظر درآمد سالانه بود.

این شرکت 20 سال است که در لیست 500 شرکت برتر دنیا قرار دارد و سومین شرکت برتر دنیاست.

مجموع گردش مالی شرکت در سال 1397 تقریباً 330 میلیون دلار، سود خالص شرکت 1.500.000 دلار، ارز کلیه دارایی های شرکت 350 میلیون دلار و ارزش کل سهام شرکت 1.500.000 دلار بوده است. 113 میلیون این شرکت دارای 667393 کارمند است.

شرکت ملی نفت چین

شرکت ملی نفت چین در ابتدا یک شرکت تماما متعلق به آن بود که بعداً به عنوان یک شرکت سهامی عام فروخته شد. در 5 نوامبر 1999، پتروچاینا به عنوان یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت چین برای اجرای طرح توسعه، بازسازی و در واقع بازسازی تاسیس شد.

در این پروژه بخش بزرگی از دارایی های شرکت ملی نفت چین و همچنین دفاتر و بخش های مهم این شرکت به پتروچاینا تزریق شد. پتروچاینا مسئول اکتشاف و تولید نفت، پالایش و بازاریابی و همچنین صنعت پتروشیمی و بازار گاز طبیعی است.

در سال های بعد، شرکت ملی نفت چین و پتروچاینا شروع به توسعه دارایی های خارج از کشور از طریق سرمایه گذاری مشترک کردند.

این شرکت 18 سال است که در لیست 500 شرکت برتر جهان قرار دارد. درآمد این شرکت در سال 2018 نزدیک به 326 میلیون دلار و ارزش کل سهام این شرکت 313 میلیون دلار است.

تعداد کارکنان این شرکت یک میلیون و 470 هزار و 193 نفر می باشد.

آتاری

(آتاری) نامی شناخته شده در صنعت بازی های ویدیویی است که اکثر افراد به اشتباه تمامی بازی های ویدیویی را به این نام می نامند. آتاری اکنون نام یک شرکت فرانسوی نرم‌افزار بازی‌های ویدیویی است، اما آتاری پیشگام بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای بود.

در اواسط دهه 1980، نام آتاری مترادف با یک پیشگام در صنعت بازی های ویدیویی شد. در سال 1984، این شرکت تعطیل شد. آتاری از یک بازی رومیزی قدیمی به نام Go می آید. اما این کلمه در زبان ژاپنی به معنای حرکاتی است که جواهرات دشمن را تهدید می کند. آتاری مانند یک بازی شطرنج است و معمولاً در ژاپن برای بازی های هشدار استفاده می شود.

شبکه دامنه

شرکت شبکه دولتی چین، شرکت برق دولتی چین، بزرگترین تامین کننده تجهیزات و تاسیسات الکتریکی در جهان است. این شرکت مسئولیت تولید، انتقال و توزیع برق در جمهوری خلق چین را بر عهده دارد. دفتر مرکزی شرکت Grid State در پکن قرار دارد.

این شرکت به مدت 18 سال در بین 500 شرکت برتر جهان قرار دارد و امسال در بین بهترین شرکت ها در رتبه دوم قرار دارد.

مجموع گردش مالی شرکت در سال 2018 حدود 349 میلیون دلار بوده و سود شرکت در سال گذشته تقریباً 10 میلیون دلار، ارزش دارایی های شرکت 585 میلیون دلار و ارزش کل سهام سهامداران آن 240 میلیون دلار است. شرق.

این شرکت 913500 کارمند دارد.

رویال داچ شل

رویال داچ شل یک شرکت نفت و گاز هلندی-بریتانیایی است که در لاهه، هلند و لندن، بریتانیا مستقر است. رویال داچ شل به سال 1890 باز می گردد، زمانی که جین باپتیست آگوست کسلر و هنری دترینگ شرکت نفت رویال داچ را در هلند تأسیس کردند.

24 سال از ورود این شرکت به لیست بهترین شرکت های جهان می گذرد. گردش مالی این شرکت در سال 2018 نزدیک به 311 میلیون دلار و ارزش کل سهام آن 194 میلیون دلار است. این شرکت 84000 کارمند دارد.

من هستم

(BMW) نامی شناخته شده در صنعت خودروسازی است و همه آن را به خوبی می شناسند. لوگوی گرد و آبی آن در جلوی محصولات این شرکت به یک لوگوی معروف تبدیل شده است. BMW یک خودروساز آلمانی است که یکی از پیشتازان این صنعت است.

نام این شرکت از حروف اول سه کلمه Bayerische Motoren Werke گرفته شده است که به معنای کارخانه خودروسازی باواریا است.

قیمت ادارات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید