50 میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی اضافه می شود / ایجاد 170 هزار شغل با یک میلیون تن محصول

ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795891

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در سال های آینده 50 میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی افزوده می شود که به ازای هر میلیون تن فرآورده در زنجیره پایین و بالا، 170 هزار شغل ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مرتضی شهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز سه شنبه 16 دی ماه در مراسم گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی گفت: پتروشیمی می تواند به سایر بخش ها مانند صنعت جابجایی کمک کند. حدود 70 پروژه 105 میلیارد دلاری در این صنعت در دست اجراست که با کمک شرکت های دانش بنیان و تحقیقات و فناوری پتروشیمی می توانیم نیازهای فناورانه این پروژه ها را برطرف کنیم.

وی گفت: در سال های آینده 50 میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی افزوده می شود و به ازای هر میلیون تن فرآورده در زنجیره پایین و بالاتر، 170 هزار شغل ایجاد می شود.

شهمیرزایی گفت: امروز وزیر قول داد تا سه سال آینده تمامی کاتالیزورهای تولید پالایشگاهی و پتروشیمی را داخلی سازی کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از همه سرمایه گذاران می خواهم که سریعا وارد توسعه این صنعت شوند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران در تمامی موارد را دارد.

وی افزود: همه کارگران و کارگران رده های پایین این صنعت سرمایه اصلی این صنعت هستند و مدیران خادمان شما هستند. پیش نویس اولیه اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تهیه شده و مراحل باقی مانده باید تکمیل و برای تصویب به دولت ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید