50 هزار میلیارد تن به حساب فرهنگیان واریز شود

50 هزار میلیارد تن به حساب فرهنگیان واریز شود

علیرضا منادی در نشست خبری در تبریز گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان باعث می شود که معلمان برای ارتقای رتبه خود و ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان و معلمانی که دچار رکود و رکود، افت رتبه و … هستند تلاش کنند. او نمی تواند در چرخه تمرین شرکت کند.

وی بیان کرد: محدوده فعالیت کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای ملی با توجه به وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعیین می شود. .

وی ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان اولین دستور کار این کمیته در دوره فعلی مجلس که بیش از 10 سال مسکوت بود و در این بین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری انقلاب. طرح رتبه بندی معلمان در کمیته را با جدیت دنبال کردیم.

وی تصویب و اجرای این قانون را تحولی اساسی و اساسی در وضعیت معلمان دانست و افزود: دولت قبل را متقاعد کرده ایم که لایحه ای را برای رتبه بندی در مجلس و مجلس ارائه کند تا از پس گرفتن این لایحه توسط دولت جلوگیری شود. دولت بعدی.» این لایحه تنها با چهار رأی مخالف.

منادی خاطرنشان کرد: لایحه نماینده بسیار ضعیف بود و فقط برای 503 هزار معلم تدوین شد و به همین دلیل لایحه را تغییر دادیم و به 800 هزار معلم خلاصه کردیم و این رتبه بندی برای معلمان جدید و بازنشستگان لحاظ شد.

وی افزود: همچنین درصدهای درج شده در لایحه تغییر کرده و این قانون از 31 شهریور 1393 لازم الاجرا می شود و بر این اساس معوق و مابه التفاوت پرداختی معلمان پس از اجرای طرح خواهد بود. از آن تاریخ محاسبه و پرداخت خواهد شد.»

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دیگر تغییراتی که در لایحه رتبه بندی تقدیمی به مجلس اعمال شده است، می توان به افزایش حداقل 25 درصدی حقوق و ایجاد یک قانون اشاره کرد. سیستم مستقل حقوق معلمان.”

وی افزود: ما در سال گذشته با توجه به این طرح آسیب های زیادی دیده ایم. با توجه به اینکه مخالفت های زیادی از سوی برخی از شخصیت ها و افراد مهم در بدنه مجلس و سایر قوا با نهایی شدن آن وجود داشت. اما این مقاومت ها منجر به تصویب یک قانون لعنتی جامع و محدود شد و وکلا و وکلای هیئت امنا نقش مهمی در تحقق این هدف داشتند.

منادی ادامه داد: این آیین نامه یکی از گران ترین قوانینی بود که در اوایل قرن سیزدهم و آخرین روزهای قرن چهاردهم تصویب شد. در خرداد ماه عناوین معلمان مشخص و بر اساس آن پرداخت ها انجام خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از واریز 50 هزار میلیارد تن به حساب معلمان با اجرای این قانون خبر داد و افزود: قرن عامل مهم ترین تحول در آموزش و پرورش بود و معلمان در آذربایجان

دیدگاهتان را بنویسید