50 هزار نفر از مردم لرستان به دیابت مبتلا هستند


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913898

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

هاینا گفت: 50 هزار بیمار دیابتی در لرستان شناسایی شده اند و این بیماران تحت پوشش خدمات هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه حینه در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: دیابت بیماری خاموشی است که اکثر بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاعی ندارند و گاهی علائمی را مشاهده نمی کنند، اما لازم است افرادی که سابقه دیابت در خود دارند بررسی شوند. خانواده.

وی افزود: تاکنون 50 هزار بیمار دیابتی در استان لرستان شناسایی شده و این بیماران تحت پوشش خدمات هستند و آزمایش قند، قند و ویزیت به صورت رایگان انجام می شود اما قطعا تعداد بیماران دیابتی بیش از این رقم است. .

رئیس اداره بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کنترل تغذیه و حرکت لازم می تواند نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری داشته باشد و در صورت وجود سابقه دیابت در خانواده ضروری است. که بقیه افراد در معرض خطر باید از برنج، ماکارونی و کربوهیدرات در حد اعتدال استفاده کنند.

وی بیان کرد: اضافه وزن عامل دیابت است بنابراین لازم است افراد برای پیشگیری از چاقی وزن خود را بررسی کنند البته در بین بیماران دیابتی زنان بیشتر از مردان هستند.

وی گفت: دیابت دو نوع است که نوع اول بیشتر در کودکان و افراد زیر 30 سال و نوع دوم این بیماری در بزرگسالان بروز می کند و این بیماران نیز غربالگری می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید