517 خانوار روستایی رشتار چند سالی است که در انتظار بهره مندی از نعمت گاز هستند/ اقدام موثری برای حل مشکل گازرسانی صورت نگرفته است.

ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1793041

مشکلات ساکنان بخش جنگلی رشتار برای تامین سوخت همچنان ادامه دارد و 517 خانوار در این روستاها چند سالی است که منتظر اجرای طرح گازرسانی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، مشکلات اهالی 6 روستای دهستان جنگلی رشتار برای تامین سوخت همچنان ادامه دارد و 517 خانوار این روستاها چند سالی است که منتظر اجرای طرح گازرسانی هستند.

تامین کپسول نفت و گاز یکی از معضلات فصل سرما برای مردم آهنگران است/ اقدام موثری برای رفع مشکل گازرسانی صورت نگرفته است.

f02ad7a1 dd22 469a bdef 7009f1b2c366 خبر خاکستری

رضا تن زاده دهیار اهل روستای آهنگران از توابع جنگل رشتار در خصوص آخرین وضعیت و اخبار گازرسانی این روستا گفت: طرح های گازرسانی انجام شده اما در خصوص گازرسانی مابقی هنوز اقدام مثبتی صورت نگرفته است. مناطقی در روستاهای جنگلی.» رشتار انجام نشده و طبق آخرین وعده مسئولان شهرستان در حال حاضر در انتظار تامین اعتبار برای زراح هستند.

وی در خصوص مشکلات مردم در فصل سرما گفت: شهروندان و اهالی روستای آهنگران با شروع فصل سرما مشکلات زیادی دارند. با توجه به قدیمی بودن بخاری های نفتی، هم اکنون امکان خرید و یا تعمیر این دستگاه ها وجود دارد. در بیشتر نقاط استان «خیر، چون قطعات آن دیگر تولید نمی شود.

تن زاده با اشاره به پیگیری های متعدد مسولان روستا از سال 93 برای اجرای طرح گازرسانی گفت: از طریق نماینده محترم فرمانداری اقدامات پیگیری متعددی انجام شده و بنا به گفته مسئولان از جدید دولت اما عملاً کاری در این زمینه انجام نشده است.

دهیار روستای علی نقی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مشکلات روستاییان بی گاز در جنگل تامین کپسول گاز مورد نیاز این روستا است، گفت: کمبود کپسول گاز نیز مشکلاتی را برای شهروندان و اهالی روستاهای بدون گاز جنگل ایجاد کرد.

مردم منتظر گاز هستند/ فصل سرما مشکلات زیادی را برای روستاییان ایجاد کرده است

7449bff0 d0c2 4cd5 acc3 03c9c8f3fe10 خبر خاکستری

عیسی خزایی دهیار از روستای علی نقی نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در خصوص گازرسانی به روستاها کاری انجام نشده و فقط نقشه کشیده شده است. در جلسات کارمندان قول دادند که ادامه دهند. “

وی در خصوص مشکلات اهالی در فصل سرما با بیان اینکه امسال وضعیت اهالی علی نقی از نظر نفت بهتر است اما روستاهای پایین دست مشکل دارند، تاکید کرد: مردم روستای ما قبل از یک سال در بحث سیلندر گاز مشکل داشتند. چند روزی کپسول هر 10 روز یکبار به دست مردم می رسد در این هوای سرد مردم امیدوار بودند امسال روستا گازرسانی شود اما مردم همچنان منتظر رسیدگی مسئولان هستند.

دهیارعلی نگی با تاکید بر اینکه کار گازرسانی به 6 روستا همچنان باقی است، ادامه داد: گازرسانی به روستاهایی چون چاه شورک، آهنگران، 2 روستا، 2 روستای دوچاهی، علی نگی، حوض کرم و کوده تمام نشده و مردم همچنان ادامه دارند. منتظر نعمت گاز

برخی از اهالی روستای چاهشورک نیز در این زمینه اذعان دارند: در شرایط فعلی اقدام موثری برای گازرسانی به این روستا صورت نگرفته و محرومان روستای یکهورک همچنان منتظر وعده گازرسانی کارکنان هستند. به سمت روستای.

وی از پیگیری های متعدد دهیاران و شوراهای اسلامی این روستا برای طرح گازرسانی خبر داد و یادآور شد: در هفته گذشته مکاتبات و درخواست مردم با امضای طومار دهقانان به گوش مسئولان رسید. درمان بقایای بدون گاز در منطقه جنگلی رشتار.

پایین بودن سرانه خانوارها و بالا بودن هزینه گازرسانی مشکل 6 روستا در بخش جنگلداری است.

b7a72e2b cc12 4f04 8dc2 85665f6d531a خبر خاکستری

خالقداد عرب فرماندار رشتخوار نیز تصریح کرد: 6 روستا در محدوده جنگلی رشتخوار با 517 خانوار کل جمعیت بدون گاز رشتخوار هستند که متاسفانه به دلیل جمعیت کم و هزینه های بالای گازرسانی این شهر چندین بار پایش می شود. این پروژه باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه کار نقشه برداری و اصلاح نقشه های گازرسانی 6 روستای مذکور به اتمام رسیده است، اذعان داشت: با پیگیری های متعدد نماینده و ارتباطات خوب، هم اکنون کار رصد می شود اما این پروژه به بررسی جمعیت می پردازد. و کم بودن خانوارها توسط جمعیت و هزینه های بالای اجرا باید با دستور ویژه وزیر پیگیری شود.

عرب با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات مهم مسئولان شهرستان گازرسانی به سایر روستاهای رشتار است، گفت: مشکل را حل کنیم و اگر خدا بخواهد تا دهه فجر شاهد بازنگری این طرح خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید