570 کیلوگرم شیشه در مرز ماهیرود کشف شد


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821456

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: با تذکر دستگاه های ذیربط و انجام اقدامات لازم 570 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه در مرز رسمی ماهیرود کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن رحیمی زاده افزود: این محموله بزرگ به طرز بسیار هوشمندانه ای در بدنه یک نفتکش افغانی نصب شده بود و بازرسان گمرک با بریدن جسد نفتکش را پیدا کردند.

وی در خصوص جزئیات کشف این محموله گفت: پیرو نامه دریافتی از دفتر هماهنگی گمرکات استان های جمهوری اسلامی ایران به ضمیمه نامه وزارت اطلاعات مبنی بر وجود احتمال صنعتی مواد مخدر از مرز گمرکی ما با افغانستان از جمله مرز ماهیرود عبور می کند.» گمرک استان اقدامات لازم را انجام داده است.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی گفت: تقویت تیم های بازرسی و واحدهای کشف سگ گمرک و تلاش همکاران ما منجر به کشف 570 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه شده است.

وی افزود: گمرک خراسان جنوبی تیم های بازرسی و سگ های جست و جو را آموزش داده و در پی مشکوک شدن به تانک عملیات های تخصصی کشف مواد مخدر با موفقیت انجام شده است.

رحیمی زاده با بیان اینکه یکی از تجهیزات مورد نیاز گمرک دستگاه ایکس ری است، گفت: زیرساخت های لازم برای ساخت دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود فراهم شده است و امیدواریم با نصب این دستگاه در گمرک ماهیرود می توانیم از ورود انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی به کشور جلوگیری کنیم در بازرسی و کنترل همکاری خوبی داریم.

خراسان جنوبی 330 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و دارای چهار بازارچه مرزی یزدان (آسیاب 75)، گلورده (آسیاب 73)، دوکوهانه و ماهیرود است که فعال ترین آنها پایانه مرزی ماهیرود در سال های اخیر است.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید