6 فعالیت در حوزه میراث فرهنگی کرمانشاه


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818629

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه مطرح کرد؛

علی عسگر رشنو از فعالیت 6 نشست در حوزه میراث، فرهنگ و گردشگری در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر رشنو به مرصادنیوز گفت: در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 13 سیمان در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد 6 سیمان فعال است.

معاون سرمایه گذاری و منابع اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: سازمان های مردم نهاد شاخه ای قدرتمند از میراث فرهنگی هستند و برای حفظ رونق و اصالت پایدار این صنعت و توسعه و توسعه آن تلاش کرده اند. آنها تلاش می کنند.

وی افزود: تفاوت دولت و سازمان مردم نهاد در این است که سامویی ها مستقیما با مردم در ارتباط هستند و مشکلات موجود در جامعه را به درستی لمس می کنند و همواره برای حل آن تلاش می کنند.

رشنو گفت: این سازمان های مردم نهاد با توجه به تخصص اعضا در حوزه های مختلف گردشگری، بوم گردی، صنایع دستی، خدمات مسافری و بوم گردی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به بخشنامه وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: سمن ها در قالب تفاهم نامه می توانند پروژه ها و تاسیسات عمرانی و تسهیلات دریافتی را رصد و به سازمان ما گزارش دهند.

رشنو با اشاره به گستردگی فعالیت تشکل های فرهنگی در حوزه میراث فرهنگی گفت: این سازمان های مردم نهاد می توانند طرح ها و پیشنهادهای ارزنده ای را در زمینه شناسایی، مرمت آثار تاریخی و همچنین حفظ و حراست از آنها به سازمان ارائه کنند.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد با اجرای برنامه هایی مانند آیین پاکسازی اماکن تاریخی، مجوزدهی و شناسایی اماکن تاریخی کمک زیادی به ثبت پرونده های تاریخ طبیعی کرده اند.

به گزارش رشنو، نشست تخصصی تشکل های مردم نهاد در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اردیبهشت ماه سال جاری با رویکرد طبیعت گردی و در راستای ترویج اکوتوریسم به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود.

وی افزود: میراث فرهنگی در واقع فعالیتی است که به تاریخ و تمدن ما برمی گردد و تاریخ تمدن ایران بزرگ را به جهانیان معرفی می کند. بنابراین می توان گفت که فعالیت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنعتی نقش و فعالیت جهانی دارند.»

معاون سرمایه گذاری و منابع اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: از هر اقدامی که به تقویت فعالیت سازمان های مردم نهاد و سازمان های مردم نهاد و همچنین اقدامات سازمان های مردم نهاد و سازمان های مردم نهاد در این زمینه کمک کند قطعا حمایت خواهیم کرد. حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ما بسیار مهم است.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید