6 ماه انتظار دریافت حقوق / سابقه هزار و یک دردسر شهرداری خرم آباد


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877433

کارکنان مناطق سبز شهرداری خرم آباد خواستار دریافت وظایف 6 ماهه خود هستند که مسئولان مربوطه به این سوال بی توجهی کرده و پاسخی ندادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، قشر کارگر یکی از نیازمندترین افراد جامعه هستند و با نبود دستمزد مناسب، نبود امنیت شغلی و عدم توجه به آنها در شرایطی قرار گرفته اند که زندگی را با مشکل مواجه می کنند.

رنج تمام نشدنی کارگران شهرداری برحسب مطالبات حق پرداخت به موقع حقوق ماهانه و بیمه آنها توسط پیمانکاران مربوطه تبدیل به بحرانی شده است که هر بار این قشر زحمتکش حتی در صورت اعتراض صدایشان به گوش می رسد. کمتر

این کارگران خدماتی در تمام ایام تاج و تخت حتی یک روز هم مرخصی نداشتند، اما در اوج بیماری علیرغم میل درونی خود برای امرار معاش مجبور به کار شدند.


ed31e2a9 0aa2 48bb be20 af2c93b56b57 خبر خاکستری


وضعیت پرداخت دستمزدها مساعد نیست

محمد مهدوی یکی از کارگران شهرداری و سبزی خرم آباد به سفیرافلاک گفت: وضعیت حقوق در این شرایط اقتصادی مساعد نیست و متاسفانه شهرداری هر دو تا سه ماه یکبار حقوق می دهد در حالی که من مستاجر هستم و چاره ای ندارم و زندگی خودمان را می کنیم. فقط با یارانه زندگی می کند که این هم جواب نمی دهد.

وی افزود: متاسفانه وضعیت پرداخت بیمه ها مناسب نیست و ماهی یک بار پرداخت می شود. وقتی از کارکنان مربوطه سوال می کنیم که چرا بیمه نمی کنید، توجهی به ما نمی کنند و جواب نمی دهند.

این مسئول شهرداری گفت: حقوق ما 4 میلیون و 200 هزار تن است و چیزی به نام حق اولاد، خانواده، مسکن و … دریافت نمی کنیم اما باز هم هر چند ماه یک بار این مبلغ ناچیز را پرداخت می کنند.


39c198fe 27ce 48fb 99e6 f9e3702dbdbb خبر خاکستری


رنج تمام نشدنی کارگران شهرداری برای دریافت معوقات

علیرضا میبدی کارگر شهرداری و کارمند فضای سبز خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: متاسفانه از ابتدای سال جاری فقط حقوق ماهیانه پرداخت شده است. ما از یک طرف فقط این شغل را داریم و جای دیگری شاغل نیستیم به دلیل کهولت سن نمی توانیم جای دیگری کار کنیم.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی که لحظه ای قیمت ها بالا می رود، نه تنها حقوق ما را پرداخت نکرده اند، بلکه حتی نمی دانیم حقوق این ماه ما را خواهند داد یا خیر!

این مسئول شهرداری گفت: متاسفانه سه سال است که شهرداری لباس و دستکش در اختیار ما قرار نمی دهد و حتی این چکمه ها را خودمان خریدیم و از طرفی وقتی اعتراض می کنیم حتی جوابی به ما نمی دهند.

وی افزود: ما یک خانواده هفت نفره هستیم و تنها حقوق ما آنقدر ناچیز است که آن را نمی دهند و از طرفی کاری از دستمان بر نمی آید. ما یک بار به وضعیت فعلی اعتراض کردیم، اما اخراج شدیم و دوباره شروع به کار کردیم.»


23190619 6d1f 406b ab58 5f17d2c432bd خبر خاکستری


نگرانی کارکنان شهرداری از افزایش ندادن حقوق

اکبر امیدی کارگر شهرداری و کارگر سبز خرم آباد در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: سال نو فرا رسید.

وی افزود: برخی سازمان ها اعلام می کنند که باید حداقل شش میلیون و 300 هزار تن در ماه دریافت کنیم اما متاسفانه شهرداری و پیمانکاران در این زمینه اقدامی نمی کنند.

این کارمند شهرداری تصریح کرد: مقصر اصلی وضعیت فعلی شهرداری به شورای شهرداری برمی گردد; شورای شهر وضعیت بدی ایجاد کرده است، در گذشته پارکی که 20 نفر کار می کردند، اکنون فقط 4-5 نفر استخدام می کنند، زیرا شهرداری می خواهد هزینه ها را کاهش دهد و سود را به جیب خود بیاورد. حتی در گذشته تپه شهدای خرم آباد 6-7 کارگر شهرداری داشت اما الان فقط سرکارگر آنها در آنجا کار می کند و همه اخراج می شوند. ما دو شیفت کار می کنیم، اما هنوز توان زندگی را نداریم.


0cff025e ccda 4420 b875 afecd59370c4 خبر خاکستری


وضعیت سخت و طاقت فرسا کارگران

محمدرضا دهگان، کارگر شهرداری و کارگر سبز خرم آباد به سفیرافلاک می گوید: «من بیمه هستم و اینجا فقط برای بیمه کار می کنم. حقوق ما تقریباً هر 3 تا 6 ماه یکبار پرداخت می شود. من در حال حاضر با پدر و مادرم زندگی می کنم و چیز زیادی برای زندگی ندارم اما اگر با این شرایط تشکیل خانواده بدهم ممکن است به مشکل برسم.

وی افزود: کار ما از ساعت 5 صبح شروع می شود و تا ساعت 18 ادامه دارد، شرایط بسیار سخت است اما فقط به خاطر بیمه ما تحمل می شود.


ما برای کار لباس و کفش نداریم

احمدرضا احمدی، یکی دیگر از کارگران شهرداری خرم آباد به سفیرافلاک می گوید: متاسفانه شهرداری به طور مرتب حقوق ما را پرداخت نمی کند و حقوق اردیبهشت ما در حال حاضر پرداخت نمی شود. در این شرایط اقتصادی که هر لحظه قیمت ها در حال افزایش است، حتی نمی توانیم خرید روزانه داشته باشیم.

وی افزود: ما از صبح زود تا شب کار می کنیم اما باز هم تنها حقوق ما 4 میلیون و 200 هزار تن است که پرداخت نمی شود؛ اما با این وجود تنها حقوق ما 4 میلیون و 200 هزار تن است. الان سه سال است که حتی برای کارمان لباس و دستکش و کفش تهیه نمی کنند و ما با لباس های کهنه و رنگ و رو رفته از سه سال پیش کار می کنیم.


35ef3d01 d617 45c4 a052 4275fcddada5 خبر خاکستری

به گفته سفیر، با توجه به اینکه کارگران شهرداری از اقشار پایین جامعه هستند و زندگی سختی را سپری می کنند، این امر ایجاب می کند که پیمانکاران و مسئولان مربوطه در این زمینه توجه ویژه ای به پرداخت به موقع حقوق و بیمه تامین اجتماعی داشته و اهتمام داشته باشند. موقعیت آنها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید