6 هزار قربانی درگیری به پزشکی قانونی در خراسان شمالی رفتند

ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791233

محمدرضا نورس گفت: تا پایان آبان ماه 6 هزار و 516 نفر برای جراحات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا نورس مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: تا پایان آبان ماه 6 هزار و 516 نفر به اتهام مجروح شدن در این درگیری در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که 68 درصد آنها مرد بودند. و 32 درصد زنان.

این اسکاندیناوی افزود: بیش از 38 درصد این آمار مربوط به شهرستان بوینورد است و شیروان با 21 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی مجروحان این درگیری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف سازمان پزشکی قانونی بررسی و ارائه گزارش تشریح جراحات مددجویان بر اثر درگیری است که با دستور مقام قضایی و نیروی انتظامی به این سازمان ارجاع شد. – موضوع مهمی است که آنها دچار صدمات بدنی می شوند که خسارت آن گاهی به مراتب بیشتر و جدیتر از علت درگیری آنهاست.

نورس برای جلوگیری از درگیری افزود: افزایش دو ویژگی اخلاقی و رفتاری مدارا و مدارا با دیگران که یکی از دلایل اصلی ثبات و آرامش در جامعه است در این موضوع نقش بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: گروه خونی در تعیین میزان جراحات و صدور معاینه پزشکی قانونی تاثیری ندارد، بلکه مبنایی برای صدور معاینه جراحات، نوع جراحت و برخی مشخصات آن است. از کارشناسان پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: دیگر چیزی به نام «مدت درمان» در پزشکی قانونی وجود ندارد. جراحات، خواه جراحت یا جراحت بدون عیب بهبود یابد یا اگر التیام نیابد یا بهبودی ناخواسته باعث آسیب شود.

نورس خاطرنشان کرد: برای صدور نظر کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از درگیری توسط سازمان پزشکی قانونی، ارائه معرفی نامه از دادگستری یا نیروی انتظامی الزامی است.

وی گفت: در برخی موارد برای بررسی دقیق تر آسیب ها یا عوارض آسیب ها نیاز به مشاوره یا تصویربرداری یا سایر اقدامات پاراکلینیکی داریم که حفظ حقوق مددجویان و اظهار نظر دقیق در مورد آسیب هاست، بنابراین نیاز به اقدامات بیشتر است. صبر لازم است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در صورت بروز صدمات و جراحات شدید و تهدیدکننده می تواند پس از انجام اقدامات پزشکی به پزشکی قانونی مراجعه کند، افزود: سوابق اقدامات انجام شده توسط پزشکی قانونی توسط مرجع پزشکی برای احقاق حق انجام می شود. از دست دادن یک مرد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید