60 دقیقه از صحبت رئیس جمهور با خبرنگاران قبل از دیدار نسبتا طولانی با گوترش

در این دیدار خبرنگاران موضوعات مختلفی از مذاکرات و بازگشت آمریکا به توافق هسته ای، همکاری دفاعی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، بالا بردن چهره سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل، روابط ایران و روسیه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. ، فلسطین، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، عضویت ایران در شانگهای در گروهک منافقین و ناآرامی های اخیر.


تفاوت اعتراض و شورش

رئیس جمهور در خصوص اتفاقات اخیر ایران گفت: اعتراضات چه صنفی و چه در موضوعات مختلف همیشه شنیده شده، هست و شنیده می شود، اما باید بین اعتراض و اغتشاش تفاوت قائل شد. هیچ کس اضطراب را نمی پذیرد. امروز آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که در محافل عملی، سیاسی و فرهنگی و رسانه ها نظرات متفاوتی بیان می شود، اما اعتراض با ناآرامی متفاوت است.


رئیس جمهور مکرون درباره حاج قاسم چه گفت؟

آیت الله رئیسی در سخنانی در خصوص بالا بردن چهره سردار شهید قاسم سلیمانی توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد و ادعای مبارزه آمریکا با تروریسم را نیز زیر سوال برد. حاج قاسم سلیمانی، سپاه قدس و نیروهای منطقه مانع داعش نمی شوند. مطمئن باشید امروز اروپا امن نیست و امنیت اروپا در خطر است، پس باید از کسانی که این اقدام مجاهدانه را انجام دادند قدردانی کرد.
رئیس جمهور تصریح کرد: جوانان عراق، سوریه، افغانستان، ایران و کشورهای مختلف گرد هم آمدند و تصمیم گرفتند جان خود را برای حفظ امنیت مردم منطقه بدهند و فرمانده این جمعیت سرلشکر رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بود.
آیت الله رئیسی ادامه داد: شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه بود بنابراین کشتن حاج قاسم به معنای کشتن قهرمان مبارزه با تروریسم است. سوال من از آمریکایی ها این است که آیا شما ادعای مبارزه با تروریسم را ندارید؟ آیا جایزه حاج قاسم سلیمانی بود، یعنی به او جایزه و مدال قهرمانی بدهیم چون توانست داعش را زمین گیر کند و منطقه را از شر داعش نجات دهد یا سزای حاج قاسم سلیمانی کشته شدن بود؟


منافقانی مثل داعش امروز

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری اسلامی قصد محاکمه منافقین برای کشتار 17 هزار ایرانی بی گناه را ندارد، گفت: این گروه مرتکب چنان جنایتی شد که در لیست سیاه سازمان تروریستی اروپا قرار گرفت. چه شد که کشورهای غربی و آمریکایی دوباره با این سازمان همکاری کردند و برخی از عناصر آن در کشورشان مستقر شدند.


60 دقیقه از صحبت رئیس جمهور با خبرنگاران قبل از دیدار نسبتا طولانی با گوترش

آیت الله رئیسی خطاب به این کشورها گفت: 17 هزار نفر را کشتند و این یک استاندارد دوگانه است. چرا در این کشورها فعالیت می کنند؟ این مسئله ملت های آزاده جهان است.

رئیس جمهور تصریح کرد که حرکت تروریستی آن روز مانند داعش امروز بود و آنها نیز همین جنایات را مرتکب شدند.

آیت الله رئیسی همچنین در بخشی از دیدارهای خود با سران و شخصیت های بین المللی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد که این دیدار نیز نسبتا طولانی بود.

دیدار رئیس جمهور با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز به جای 45 دقیقه 90 دقیقه به طول انجامید.

دیدگاهتان را بنویسید