60000 در محور مصطفی


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877503

او که ممتاز و نابغه بود، با غلبه بر تمام درخشش های فریبنده جهان، به مهمترین ارزش الهی یعنی یاری مستضعفان و مبارزه با مستکبران روی آورد و با ترک تمام زنجیرهای انقیاد، موفق به رسیدن شد. مقامی که دوست دارد به اوج عزت و جاودانگی می رسد به طوری که در تاریخ معاصر ایران نام «مصطفی چمران» در نیکی برای همیشه جاودانه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ عبادت و عبادت در برابر شخصی که تمام وجود و دارایی خود را وقف دین و ارزش های الهی کرده است، امری مقدس است برای توقف و تجلیل از ارزش های متعالی که باید مورد احترام و اطاعت همه نسل ها در همه جا باشد. باید به گونه ای قرار گیرد که ایثار و شهادت همیشه مایه آزادی، آزادی و رستگاری شود.

شهید دکتر مصطفی چمران، نابغه ای که اگر غرب او را دوست می داشت، آسمان ها را با غرور کر می کرد و همه نسل را مجبور به پیروی از او می کرد. اما راه ذاتی و اتفاقی غرب، پیروی از راه شیطان و قیام در برابر ارزش های الهی و مخالفت با رسالت انبیا و رسولان الهی برای هدایت انسان است.

سالروز شهادت این مرد نخبه وارسته فرصتی ویژه برای نسل جوان کنونی است تا با مطالعه زندگینامه این سردار سرافراز اسلام، راه روشن انقلاب اسلامی را با تجربه این بزرگمردان، پویاتر و پویاتر طی کنند. ارزان تر و با توکل به خدا و ائمه اطهار(ع) برای رسیدن به اهداف مقدس شهدا به دنبال خون شهدای گرانقدر باشیم.

برای آشنایی با این شخصیت برجسته کافی است به تعابیر رهبر معظم انقلاب که به گفته عموم مردم دارای دیدگاه های فوق العاده واقع بینانه و به دور از اغراق است توجه شود. وی می گوید: سردار رشید اسلام، صاحب اشتر زمان، چمران عزیز، مرد عمل، جهاد و شهادت، سرباز فداکار اسلام و انسان در خط قرآن.

وی در تمام تحصیلات خود شاگرد اول بود و در سال 1337 با بورسیه دانشجویان ممتاز به آمریکا اعزام شد و علمی موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما شد.

وی در مدت اقامتش در آمریکا با کمک چند تن از دوستانش برای اولین بار انجمن دانشجویان اسلامی آمریکا را تأسیس کرد و از بنیانگذاران انجمن دانشجویان ایران در کالیفرنیا و از فعالان ایرانی بود. انجمن دانشجویان در آمریکا فعالیت، بورسیه شاگرد ممتاز ایشان توسط دولت وقت (رژیم شاه) قطع شد.

برای این مجاهد خستگی ناپذیر، محل و کشور خدمتی که وظیفه شرعی را بر او تحمیل می کرد، معیار مهمی نبود. او شکوفایی کامل تحقیق و تدریس در بالاترین سطح علمی در آمریکا را رها کرد و بدون حمایت همسر و فرزندانش راهی برای نجات محرومان آن سرزمین به لبنان یافت. او به همراه امام موسی صدر نهضت محرومان را پایه گذاری کرد.

نهضت محرومان و سپس جناح نظامی آن، سازمان امل را بر اساس اصول و مبانی اسلامی ایجاد کرد که در میان توطئه ها و دشمنی های چپ و راست، با اتکا به ایمان به خدا و شهادت، خط راستین است. اسلام. حسین هوار انقلابی و غوطه ور در گرداب خطرات در نبردهای مرگ و زندگی و طوفان های سهمگین سرنوشت، شهادت را ستایش کرد و پرچم خونین تشیع را بر مقتدرترین ستمگران صهیونیست های اشغالگر و همدستان خونخوار آنها برافراشت و از وقوع این طوفان جلوگیری کرد. نسل کشی محرومان در لبنان با اعمال خالصانه و الهی آنها. او یتیم خانه راه اندازی کرد، به صدها یتیم پناه داد و از آنها حمایت کرد و در واقع حزب الله لبنان را طلاق داد.

ابتکارات و نوآوری های این نابغه همه چیز را تغییر داد. از این نظر فقط در مورد یک مورد صدق می کند. این ذهن را به این سوال نزدیک می کند.

ایجاد یگان مهندسی فعال برای ستاد جنگ های نامنظم یکی از اقدامات شهید چمران بود که به سرعت در نقاط مختلف راه های نظامی احداث کرد و با نصب پمپ های آب بر روی رودخانه کارون و احداث کانالی به طول حدود بیست کیلومتر و عرض یک متر، حدود یک ماه آب کارون به سمت تانک‌های دشمن هدایت می‌شد که مجبور شدند چند کیلومتر عقب‌نشینی کنند و سدی عظیم در مقابل آن‌ها ایجاد کنند و با این اقدام به فکر تصرف اهواز افتادند، زیرا همیشه در حال انجام هستند. دور از سر

یکی از مهمترین و اساسی ترین وظایف او از همان روزهای اول ایجاد هماهنگی بین ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی حاضر در منطقه بود. اثربخشی این حرکت و روش جنگ مردمی و هماهنگی کامل بین نیروهای موجود تقریباً تاکتیک جدید جنگ بود. چیزی که ابرقدرت ها قبلا هرگز به آن فکر نکرده بودند. متاسفانه این هماهنگی در خرمشهر صورت نگرفت و نیروهای مردمی تنها ماندند. تصمیم گرفت به هرمشهر برود، اما به دلیل نبود فرماندهی مشخص در آنجا و خطر سقوط جدی اهواز ناکام ماند، اما چندین بار نیروهایی بین دویست تا هزار نفر را سازماندهی کرد و به خرمشهر فرستاد و با کمک آنها به خرمشهر اعزام شدند. از برادران دیگر مقاومت توانست برای مدت طولانی در مقابل یک سری حملات دشمن مقاومت کند.

فراز و نشیب های این مجاهد بزرگ، در هر عصری که صنعت سینمای کشور بتواند رسالت تاریخی خود را ایفا کند، صدها موضوع از زندگی پرماجرای فرماندهان دفاع مقدس، به ویژه سردارانی از این قبیل، توانایی بالا و فوق العاده جذابی برای الگوسازی نسل جوان دارد. مانند شهید چمران.

زندگی پر از تلاش و مجاهدت خالصانه و عارفانه در راه خدای شهید دکتر مصطفی چمران در کربلای خوزستان در جهاد و مبارزه با دروغ، حسین شهید شد و به ملکوت اعلی عروج کرد، این بود خدا. راه، او به دست آورد. خداوند او را بیامرزد و به حسین (ع) و شهدای کربلا برگرداند.
گوشه ای از وصیت نامه شهید چمران

… خودم را فدای عشق می کنم.
به خاطر عشق است که با تحقیر به دنیا نگاه می کنم و ابعاد دیگری پیدا می کنم.
به خاطر عشق است که دنیا را زیبا می بینم و زیبایی را می پرستم.
من از طریق عشق خدا را احساس می کنم، او را می پرستم و زندگی و وجودم را به او می دهم.
عشق هدف زندگی من و انگیزه زندگی من است.
من هرگز چیزی زیباتر از عشق ندیده ام و هرگز چیزی زیباتر از عشق نخواسته ام.

سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران با الگوبرداری از قشر فرهیخته دانشگاهی و پژوهشگران، روز حوض معلم نامگذاری شده است. نامش جاویدان و راهش پر رهرو باد

محمدعلی شیخ; کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید