65 هزار نفر از افراد فاقد بیمه در استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدرضا جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در نشست رسانه ای گفت: بر اساس سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، تمامی افراد فاقد بیمه نامه کشور بدون 1400 اقدام موثر تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند. ابتدا از حومه شهرهای اراک، ساوه و خمین گرفته شده است.

جیرایی بیان کرد: تاکنون 65 هزار نفر غیر بیمه شده شناسایی و بیمه شده اند. اگر فردی بدون بیمه در بیمارستان بستری شود، می تواند قبل از ترخیص کارت بیمه دریافت کند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به زوج های نابارور یکی دیگر از خدمات مهم است و در این راستا 3 مرکز طرف قرارداد این سازمان هستند تا زوجین متقاضی بتوانند از خدمات بیمه ای بهره مند شوند، با توجه به تنوع خدمات در این حوزه، باید هزینه زیادی پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح در سال گذشته تاکنون 1056 مراجعه برای درمان ناباروری انجام شده که 416 میلیون تومان هزینه داشته است و در 3 ماهه امسال 485 مراجعه انجام شده است. هزینه ای بالغ بر 519 میلیون تومان.

جیرایی بیان کرد: برای حمایت از جوانان جمعیت مادران باردار می توانند به مدت یک سال به صورت رایگان از خدمات بیمه ای سازمان بهره مند شوند و همچنین این سازمان بیمه نامه فرزند مادر تا 5 سال را تضمین می کند.

وی افزود: خدمات توانبخشی معلولان از جمله خدمات و وظایف سازمان است و بیماران اوتیستیک نیز می توانند از طریق این بیمه تمامی خدمات درمانی خود را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 درصد نسخه ها به صورت الکترونیکی است و نسخه های دستی نوشته نمی شود، گفت: البته در صورت قطع برق و اینترنت و سایر بلایای طبیعی می توانند. از کپی های کاغذی استفاده کنید

جیری یادآور شد: بر اساس مطالبات طرفین، سازمان بیمه سلامت روندی مستمر و منظم برای پرداخت مطالبات طرفین قرارداد دارد و در حال حاضر مطالبات تیرماه داروخانه ها پرداخت شده و سایر نهادها نیز مطالبات خود را دریافت کرده اند. مطالبات تا پایان ژوئن

وی گفت: میانگین هزینه ماهانه سازمان در سطح 1 و 2 30 میلیارد تومان است که پیش بینی می شود امسال 360 میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: از ابتدای اجرای طرح داروور از سوم تیرماه سال جاری تاکنون 250 مورد بازدید از 165 داروخانه کشورهای طرف قرارداد انجام شده و آموزش های لازم ارائه شده است.

جیرای گفت: یک هزار و 261 بیمار خاص در استان وجود دارد که بیش از 50 درصد آنها 657 نفر مبتلا به ام اس، 206 نفر پیوند کلیه، 78 نفر هموفیلی، 52 نفر تالاسمی و 265 نفر دیالیز هستند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از 272 میلیارد هزینه ردیف 2 حدود 50 درصد مربوط به کرونا بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید