7 بازیکن داخلی در ذهن هواداران پرسپولیس

رضا نورمحمدی

این مدافع میانی سابقه حضور چندین ساله در پرسپولیس را دارد و فردی بسیار مطرح است اما از نظر فنی هرگز نتوانست اعتماد هواداران و منتقدان را جلب کند. نورمحمدی اشتباهات زیادی داشت و لنگ زدن او روی خط دروازه یکی از دلایل قهرمانی پرسپولیس در لیگ پانزدهم بود. فصلی که فقط به خاطر تفاضل گل بدتر قهرمانی را به استقلال خوزستان دادند. نورمحمدی در پایان لیگ پانزدهم سرهپوشان را ترک کرد و سپس قهرمانی پرسپولیس را آغاز کرد.

سوشا مکانی

او معاصر رضا نورمحمدی بود و به همراه محسن بنگر مثلثی وحشتناک و مرگبار را تشکیل دادند. در مورد اشتباهات سوشا مکانی نیازی به توضیح نیست و می توانید به راحتی ویدیویی با همین موضوع را در اینترنت جستجو کنید. باخت های سوشا به پرسپولیس به این محدود نمی شد، چرا که او عوارضی هم داشت که به تیم آسیب زد.

بابک خاتمی

در همان لیگ 15 در مقطعی به عنوان دفاع چپ و راست بازی می کرد و نمایش ضعیف و انتقادی داشت. هیچ وقت مشخص نشد که دلیل هیاهوی رسانه ای پیرامون این بازیکن در زمان انتقال او از سایپا به پرسپولیس چه بوده است.

محسن ربیحا

او شاید رکورددار تحمل طولانی ترین انتقادها باشد، حتی در قلب میدان تیمی که همه را می برد و همه جام ها را برده است! محسن ربیحه اعتماد ویژه برانکو ایوانکوویچ را داشت. چنان که گاهی حتی احمد نورالهی نیز توسط این بازیکن نیمکت نشین می شد. او به عنوان یک هافبک دفاعی هیچ ویژگی خاص و چشمگیری نداشت. نه ضربات سر زیاد، نه تکل های موفق، نه تکل های موثر… برونکو همیشه از او خوشش می آمد و می گفت دلیل انتقاد از این بازیکن این است که به موهایش ژل نمی زند!

مهدی شیری

در مقاومت در برابر انتقاد و افزایش عمر سیبل می تواند با ربیع خواه رقابت کند. شیری مدافع راست محبوب و مورد اعتماد برانکوها و بعداً یحیی گل محمدی بود، اما هواداران هرگز واقعاً با او ارتباط برقرار نکردند. از طرفی اشتباهات شیری کار را برای او سخت کرد. بزرگترین و بدترین اشتباه این بازیکن، ضربه پنالتی ناپسند او در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود. دوران حضور شیری در پرسپولیس عملاً آن روز به پایان رسید.

رضا اسدی

او بازیکن بدی نبوده و نیست، اما عوامل متعددی باعث شد تا هواداران نسبت به او محتاط شوند. اسدی روند مذاکره و عقد قرارداد با پرسپولیس را به طول انجامید و تردیدهایی در عدم آمادگی او برای این تیم وجود داشت، او از نظر بدنی آماده نبود و علاوه بر آن برخی رفتارهای حاشیه ساز او را آزار می داد. از طرفی شاید اگر یحیی گل محمدی مانند حمز سرمربی فعلی تراکتورسازی از اسدی در پست های تهاجمی تری استفاده می کرد، تاثیرگذاری این بازیکن بیشتر می شد. از میان تمامی بازیکنان این لیست، شاید اسدی تنها فردی بود که پس از جدایی از پرسپولیس دوباره اوج گرفت و منتقدان را به چالش کشید.

علی نعمتی

حالا به نظر می رسد نوبت او است، اما هنوز مطابق میل دیگران نیست. اخیرا انتقادات از علی نعمتی افزایش یافته است. بازیکنی که متخصص دفاع وسط است اما به گفته یحیی در پست دفاع چپ بازی می کند و در آنجا بهترین عملکرد خود را ندارد. نعمتی در بازی حذفی با فان پارس یک پنالتی داد که میدان را بر او تنگ کرد، مقابل فولاد تورس هم از جای آن بازیکن گلزنی کرد و البته گل محمدی قبل از پایان نیمه اول او را اخراج کرد. شاید اگر یحیی یک بازیکن متخصص در پست دفاع چپ بدهد و حداقل از همان محمدمهدی احمدی که خودش خریده استفاده کند، نعمتی از این وضعیت خلاص شود.

دیدگاهتان را بنویسید