7 حیوان ترکیبی که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد/عکس

هیبریداسیون معمولاً در طبیعت نادر است و محققان بر این باورند که این عمل قرن هاست که برای به دست آوردن بهترین ویژگی های دو حیوان در فرزندان خود انجام می شود. اما گروهی از کارشناسان در دهه‌های اخیر با هیبریداسیون مخالفت کرده‌اند و معتقدند که این عمل تأثیر مخربی بر حیات وحش دارد.

اما در سال های اخیر، برخی از دانشمندان با مطالعه هیبریداسیون به این نتیجه رسیده اند که ترکیب گونه های جانوری نزدیک به هم نه تنها مضر است، بلکه به ثبات ژنتیکی و تکامل گونه ها نیز کمک می کند.

با این حال در این گزارش به معرفی ۷ حیوان عجیب متولد شده از طریق دورگه سازی می پردازیم.

7 حیوان ترکیبی که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد/عکس

1- شیبر

ببرها ترکیبی از شیر نر و ببر ماده هستند و در حال حاضر بزرگترین گربه های زنده روی زمین هستند. به گفته دانشمندان، اندازه بزرگ آنها ممکن است نتیجه ژن‌هایی باشد که در والدینشان کاملاً کارایی ندارند، اما وقتی دو گونه مختلف جفت می‌شوند، ژن‌ها در فرزندانشان بیان می‌شوند و باعث بزرگ‌تر شدن آن‌ها می‌شوند.

برخی از لغزنده های ماده می توانند به طول 10 فوت (3.4 سانتی متر) و وزن بیش از 700 پوند (317 کیلوگرم) برسند. از آنجایی که شیرها و ببرها در حیات وحش زیستگاه های مختلفی را اشغال می کنند، ببرها زیستگاه طبیعی ندارند. مشکلی که زندگی آنها را تهدید می کند.

البته باید توجه داشته باشید که شیبارا با ببر متفاوت است و والدین ببرها شیر ماده و ببر نر هستند.

۷ حیوان دورگه که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد

2- زبروئیدها

گورخر حاصل تلاقی گورخر و اسب است و برای دریافت بهترین ژن ها از هر دو گونه پرورش داده می شود. به گفته محققان، گورخرها نسبت به اسب ها کمتر در معرض بیماری هستند. از سوی دیگر، اسب‌های اهلی تربیت آسان‌تر هستند. آنها همچنین نمونه جالبی از هیبریدهای پرورش یافته با تعداد کروموزوم های کاملاً متفاوت هستند. به عنوان مثال، اسب ها دارای 64 کروموزوم و گورخرها بین 32 تا 46 کروموزوم هستند.

۷ حیوان دورگه که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد

3- خرس های قطبی – گریزلی

این نوع خرس که از فرزندان یک خرس گریزلی و یک خرس قطبی است، بر خلاف بسیاری از حیوانات دورگه معروف تر است. زیرا این خرس ها به طور طبیعی در طبیعت وجود دارند. اولین مورد گزارش شده از این خرس مربوط به تیراندازی در کندا بود که در سال 2006 ثبت شد.

این احتمال وجود دارد که تغییرات آب و هوایی که تأثیر عمیقی بر قطب شمال داشته است، زیستگاه خرس های قطبی را تغییر داده و آنها را به جفت گیری با خرس های گریزلی سوق داده است.

۷ حیوان دورگه که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد

4- هولفین

هالفین هافین ها که تلاقی بین یک نهنگ قاتل و یک دلفین پوزه بطری اقیانوس اطلس است، یک گونه هیبریدی در اسارت است که البته می تواند در طبیعت نیز وجود داشته باشد. اولین هولفین در سال 1985 از یک دلفین بینی بطری و یک پدر اورکا متولد شد. در سال 2005، هولفین نوزادی به دنیا آورد که سه چهارم دلفین و یک چهارم نهنگ قاتل بود. هر دو دلفین در حال حاضر در پارک Sea Life در هاوایی در اسارت هستند. از نظر اندازه، رنگ و شکل، هولفین ترکیبی از گونه مادر خود است. در مورد تعداد دندان ها، دلفین پوزه بطری دارای 88 دندان، نهنگ قاتل دارای 44 دندان و نهنگ نیمه باله دارای 66 دندان است.

۷ حیوان دورگه که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد

5- گربه ساوانا

گربه ساوانا نامی است که به فرزندان یک گربه اهلی و یک سرول آفریقایی داده می شود. پس از اولین تولید مثل، گربه های هیبریدی متولد شده دوباره برای اهلی کردن گونه های جدید پرورش داده می شوند. گربه های ساوانا خلق و خوی متفاوتی دارند، اما عموماً دوستانه و اجتماعی و گاهی خجالتی و گوشه گیر هستند.

طبق گزارش‌ها، گربه‌های ساوانا می‌توانند تا هشت فوت (2 متر و 43 سانتی‌متر) بپرند. در سال 2001، انجمن بین المللی گربه، ساوانا را به عنوان یک نژاد ثبت شده جدید پذیرفت.

۷ حیوان دورگه که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد

6- ویرگول

کاما ترکیبی از دو حیوان از جهان های مختلف است. در واقع این گونه جدید حاصل ترکیب یک شتر از آسیا و یک لاما از آمریکای جنوبی است. این دو گونه تفاوت های زیادی دارند. با این حال، هر دو شتر و لاما از یک اجداد مشترک که در آمریکای شمالی در طول پالئوژن تکامل یافته اند، تکامل یافته اند.

پرورش گونه های جدید از والدین شتر و لاما از طریق لقاح مصنوعی بیشترین موفقیت را در مورد لاماهای ماده و شترهای نر دارد. هدف از این پروژه تولید حیوانی با جثه و قدرت شتر و خلق و خوی لاما بود. شترهایی که کوهان شتری ندارند از شتر کوچکتر ولی از لاما بزرگتر و قویتر هستند.

۷ حیوان دورگه که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد

7- بوفالو

بوفالوها از نوادگان گاوهای اهلی و گاومیش کوهان دار آمریکایی هستند. البته گونه های دورگه ای بین گاوهای اهلی و گاومیش کوهان دار اروپایی (زوبرون) و گاو (یاکس) وجود دارد. بوفالو که در سال 1970 در کالیفرنیا متولد شد، با هدف بهبود تولید گوشت گاو تاسیس شد. در مورد ساختار ژنتیکی گاومیش نیز گفته می شود که این حیوان سه هشتم گاومیش کوهان دار و پنج هشتم گاو اهلی است و از سوی USDA به عنوان یک نژاد آمریکایی شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید