7 خانه احسان در اردبیل راه اندازی شد/ جایگزینی مدارس تابعه یکی از اهداف بنیاد برکت است.


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914522

حکم مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره):

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به تشریح فعالیت بنیادها و نهادهای این ستاد پرداخت و گفت: حمایت از بیماران صعب العلاج، حمایت از خانواده های کم برخوردار و توانمندسازی اقتصادی خانواده های کم برخوردار از رسالت هاست. از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی افتخاری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در گفتگو با سبلان ما به تشریح فعالیت های این ستاد در استان اردبیل پرداخت و گفت: ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار محروم و کم برخوردار در ابعاد و زمینه های مختلف رسالت بنیادها و نهادهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است. .


حمایت از بیماران صعب العلاج و سرطانی، رسالت بنیاد 15 خرداد

افتخاری به کارکردهای مختلف بنیادها و نهادهای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف و ماموریت های بنیاد 15 خرداد حمایت از بیماران لاعلاج و سرطانی، پرداخت کمک هزینه درمان، ساخت خوابگاه های دانشجویی و … است. و تجهیزات اهدا کنید. بخش هایی مانند واکر، ویلچر و عینک برای افراد نیازمند است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 200 میلیون تومان به بیماران لاعلاج استان اردبیل کمک شده است، گفت: یک میلیارد تومان به پروژه های اردبیل برای ساخت خوابگاه اختصاص یافته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اهدای 500 فنجان به نیازمندان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با بحث جمعیت و موالید حمایت های لازم از خانواده های نیازمند انجام شده است.

وی با بیان اینکه موضوع فرزندآوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: حمایت از اقتصاد خانواده در این امر ضروری و ضروری است

افتخاری به کمپین لبخند مادر نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح 100 بسته 4 میلیون تومانی لوازم کودک به خانواده های دارای سه فرزند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی امام خمینی (ره) اهدا می شود.

وی افزود: علاوه بر این بسته، کارت هدیه یک میلیون تومانی برای مادران و حساب بلند مدت 2 میلیون تومانی به نام فرزند و 15 میلیون تومان وام برای خانواده دارای سه فرزند تحت حمایت افتتاح می شود. توسط کمیته امداد و بهزیستی که فرزند سوم در سالی که در آن متولد شده است، داده می شود.


خدمت به خانواده های فقیر رسالت بنیاد احسان است

بنیاد احسان در ادامه سخنان خود به فعالیت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بنیاد احسان از سال 1378 تاکنون در پرونده کرونا سنگ تمام گذاشته و با ارائه خدمات مختلف در کنار مردم به مردم خدمت می کند. کادر پزشکی.” است.

وی به خدمات بنیاد احسان در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اهدای 170 هزار بسته پروتئینی، بسته های بهداشتی، کیف و لوازم التحریر، کمپین تکلیف احسان، کمپین لبخند احسان، کمپین نسیم احسان به ویژه اهدای تجهیزات گرمایشی از جمله بخاری و لباس برای خانواده های کم درآمد یکی از فعالیت های بنیاد احسان برای خانواده های کم برخوردار استان اردبیل است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) به اعزام خانواده های کم بضاعت به زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: در این راستا بنیاد احسان نیز 15 دستگاه اتوبوس به مرزهای عراق و کربلا اعزام کرد. .

وی همچنین به فعالیت های بنیاد احسان در خصوص بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: امداد رسانی به آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی در شهرستان های انگوت و مشگین به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تمام ظرفیت و پتانسیلی که دید. کمک.

افتخاری به اهدای جهیزیه به خانواده های بی بضاعت نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال جاری 200 دستگاه جهیزیه به ارزش هر ست 40 میلیون تومان به خانواده های بی بضاعت استان اهدا شد.

وی از راه اندازی 7 خانه احسان در استان اردبیل خبر داد و گفت: این خانه ها برای ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به جوانان مناطق فقیرنشین ایجاد شده تا با ایجاد مسابقه فرهنگی و ورزشی، پویایی، طراوت و نشاط را برای مردم به ارمغان بیاورند.


خدمات اصلی بنیاد برکت فعالیت های عمرانی است

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین به فعالیت های بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: عمده خدمات بنیاد برکت در فعالیت های عمرانی است و این بنیاد به همراه گروه های جهادی در فعالیت های عمرانی از جمله فعالیت می کند. مانند ساختن مساجد، مدارس، خانه ها، خدمت دانشمندان، پل ها و غیره.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت 62 مدرسه در استان اردبیل ساخته که 32 مدرسه به بهره برداری رسیده است، گفت: امیدواریم با بهره برداری از این مدارس دوران شوک مدارس در استان اردبیل نیز به پایان برسد.

افتخاری گفت: بنیاد برکت علاوه بر ساخت و ساز به گروه های جهادی در بحث کمک های بلاعوض برای ساخت مساجد و پل در مناطق کم برخوردار روستایی کمک می کند.


توانمندسازی خانواده ها در عرصه اقتصاد و اشتغال زایی، رسالت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

افتخاری به موضوع اشتغال زایی نیز اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در بحث اشتغال زایی در مناطق محروم به 4000 خانوار وام اشتغال زایی پرداخت تا در عرصه اقتصاد پیشگام باشند. توانمندسازی خانواده های کم شانس

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: هلدینگ کشاورزی مصوبه اجرائیه علاوه بر اعطای یارانه برای خرید بذر کشاورزی، خدمات لجستیکی کشاورزی به خانوارهای کم درآمد فعال در حوزه کشاورزی ستاد امام خمینی (ره) با هدف مقابله با بیکاری و توانمندسازی خانواده ها در اشتغال و درآمد پایدار، شاغل و آماده سرمایه گذاری می باشد.

افتخاری به پروژه سرعین نیز اشاره کرد و گفت: 82 میلیارد تومان در زمینه اشتغال زایی گردشگری در سرعین سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نهادی انقلابی و مردمی است، خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به عموم مردم و توانمندسازی مردم مناطق کم برخوردار و آشکارسازی زندگی اقشار مستضعف جامعه، رسالت ستاد اجرایی است. فرمان امام خمینی) است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید