70 درصد انگور تولید شده به کشمش تبدیل می شود


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897588

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه برداشت انگور از 8 هزار و 500 هکتار از باغات انگور ابهر آغاز شده است گفت: در سطح شهرستان ابهر بیش از یک هزار و 100 هکتار از باغات انگور در طرح فراز تکمیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن مولایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به تولید انگور در شهرستان ابهر گفت: برداشت انگور از سطح 8 هزار و 500 هکتار از باغات شهرستان ابهر آغاز شده و پیش بینی می شود نزدیک به 50 هزار تن محصول از سطح تاکستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر در تولید انگور، کشمش و سایر محصولات این محصول رتبه اول استان را دارد، تصریح کرد: بیش از 70 درصد انگور تولیدی این شهرستان به تولید کشمش ترش اختصاص دارد. .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: در شهرستان ابهر بالغ بر 1100 هکتار از باغات انگور طرح فراز اجرا شده است که جابجایی آسان ادوات کشاورزی، مصرف بهینه آب، کاهش رشد علف های هرز و سهولت مبارزه با آفات از جمله مزایای آن است. داربست باید انجام شود

وی یادآور شد: اجرای طرح فراز باعث افزایش برداشت در هکتار و از طرفی تسهیل در برداشت می شود.

مولایی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح فراز تسهیلات کم بهره به باغداران ارائه می کند که در بهبود وضعیت باغات و در نهایت وضعیت اقتصادی باغداران موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید