70 درصد ثروت کشور در پایتخت است/ لزوم افزایش تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان


ساعت: 20:16
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877654

استاندار تهران در دیدار با رئیس کل بانک های استان با تاکید بر افزایش تسهیلات برای تولیدکنندگان، گفت: حدود 70 درصد سرمایه کشور در تهران است اما متاسفانه در سال های اخیر از آن استفاده درستی نشده است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری استاندار تهران ظهر امروز برای پرداخت تجهیزات به صاحبان صنایع و رفع مشکلات بانکی واحدهای تولیدی با مدیرعامل بانک های استان دیدار کرد.

وی در این جلسه با بیان مشکلات تولیدکنندگان استان بر افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی از سوی بانک ها تاکید کرد.

محسن منصوری استاندار تهران گفت: واحدهای صنعتی و صنعتی به دلیل قوانین سختگیرانه از بانک ها ناراضی هستند، مردم نیز از اعطای تسهیلات در زمینه ازدواج، مسکن و زایمان گلایه دارند و از قوانین سختگیرانه بانک ها بسیار ناراضی هستند.

وی گفت: رئیس جمهور در جلسه روز گذشته وزیر اقتصاد را موظف کرد تا در روزهای آینده به این موضوع رسیدگی کند و در این راستا بانک ها تسهیلات لازم را برای مردم و تولیدکنندگان فراهم کنند تا در کمترین زمان ممکن و بروکراسی اداری به توانمندی های خود دست یابند. “

استانداری تهران افزود: بانک ها ابزار مالی دولت محسوب می شوند و باید در ساخت واحدهای تولیدی و سایر موضوعات حوزه گردشگری، محیط زیست و کشاورزی مشارکت داشته باشند.

منصوری با بیان اینکه 70 ثروت کشور در تهران است، گفت: این ظرفیت بسیار خوب پایتخت است اما در سال های اخیر از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است.

منصوری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهر تهران فرسودگی حمل و نقل عمومی است، گفت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل، بانک های موجود باید با ارائه تسهیلات مناسب با دولت و شهرداری در این مهم پیش قدم شوند و مشارکت کنند.

وی افزود: بانک ها مهم ترین عامل و منبع توسعه کشور هستند که در سال های اخیر عملکرد خوبی در این حوزه نداشته اند و شاهدیم که حجم تسهیلات متناسب با رشد واحدهای تولیدی افزایش نیافته است. و حتی جمعیت.”

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد مدیران بانک های موجود نسبت به افزایش ظرفیت بانکی واحدهای تولیدی و مردم و همچنین مشارکت سالانه در تکمیل چندین پروژه بزرگ اقتصادی تلاش جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید